הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משטרת האופנה: קוריאה הצפונית אוסרת על התושבים להתלבש כמו קים
אזרחי המדינה רואים בדיקטטור כדמות לחיקוי, ולאחר שהוא נראה בציבור עם מעיל עור שחור – מייד חנויות הבגדים החלו לייצר ז'קטים דומים. "טרנד לא טהור"

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אסר על אזרחי המדינה ללבוש מעילי עור – מכיוון שהם מעתיקים את אופן הלבוש שלו. כך על פי דיווחים מהמדינה המסתורית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, עם מעיל העור השחור (צילום: EPA)

 

הדיקטטור לבש לראשונה את מעיל העור השחור שלו בשנת 2019, ושוב בשבוע שעבר – כאשר הופיע שוב לאחר היעדרותו הארוכה ביותר זה שבע שנים מפני הציבור.

בקוריאה הצפונית יש פולחן אישיות סביב העריץ והבחירות האופנתיות שלו, ומאז הפעם הראשונה שהוא נראה כך, המעיל הפך לאייקוני במדינתו.

במקור, היה מדובר רק באליטה במדינה הקומוניסטית שחיקתה את המנהיג, זאת מאחר שרק הם יכלו להרשות לעצמם לקנות מעילי עור אמיתיים. אלא שאז, חנויות הבגדים במדינה החלו לייבא עור מזויף, ויצרו גרסאות דומות למעיל שנראה על קים.

עד מהרה – כמעט כל שוק בקוריאה הצפונית מכרו מעילים דמויי עור, ותוך זמן קצר כמעט כל הגברים הצעירים התסובבו איתם.

 

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, עם מעיל העור השחור (צילום: EPA)

 

השינוי האופנתי ברחוב לא מצא חן בעיני קים, והוא הוציא הנחיה האוסרת על הציבור לחקות אותו.

רדיו 'אסיה חופשית' דיווחה כי על מנת לאכוף את הצו, הוקמה משטרת אופנה המסיירת ברחובות ומחרימה מעילים מחנויות ומכל אזרח. על פי גורם ששוחח עם הרדיו, "צעירים מוחים, ואומרים שהם קנו את המעילים מכספם ואין סיבה לקחת אותם".

"המשטרה מגיבה לתלונות, ואומרת כי לבישת בגדים המיועדים להיראות כמו של האדם בעל הכבוד הגבוה ביותר היא 'טרנד לא טהור המאתגר את סמכותו של קים'", מסר הגורם. "הם הורו לציבור לא ללבוש מעילי עור כי זה חלק מסמכות המפלגה להחליט מי יכול ללבוש אותם".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE