הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאת כספי סיוע לעסקים קטנים: השיג במרמה 1.6 מיליון דולר ויצא לרכוש רכבי יוקרה
בין היתר, לי פרייס רכש למבורגיני ואף הוציא עשרות אלפי דולרים במועדוני חשפנות, חנויות אלכוהול וכדומה. מוקדם יותר השנה הוא הודה במיוחס לו בכתב האישום, והשבוע הוא נידון לקרוב לעשור בבית הכלא הפדרלי

תושב טקסס נידון ליותר מתשע שנות מאסר בכלא הפדרלי, וזאת לאחר שהורשע בהונאה של תוכנית הסיוע לעסקים קטנים. כך נמסר אתמול (שני) ממשרד המשפטים בוושינגטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בין היתר, פרייס רכש למבורגיני ב-230 אלף דולר (צילום: Shutterstock / משרד המשפטים)

 

כזכור, עם פרוץ משבר הקורונה אשתקד, הממשל הפדרלי אישר את הקמת התוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP), המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA).

תוכנית זו נועדה לסייע למיליוני עסקים ברחבי ארצות הברית אשר נפגעו ממשבר הקורונה, ובפרט מההחלטה להורות על סגירתם של בתי עסק שאינם חיוניים.

 

 

בשנה שעברה, לי פרייס - כיום בן 30 - פנה ל-PPP וביקש לקבל הלוואות בגובה 2.6 מיליון דולר עבור שלושה בתי עסק בבעלותו. במסמכים שהגיש ל-PPP ולשני בנקים, פרייס שיקר בנוגע להוצאות של בתי העסק, והצליח להשיג במרמה יותר מ-1.6 מיליון דולר.

כך לדוגמה, פרייס הצהיר כי חברת 'פרייס אנטרפרייז' בבעלותו מעסיקה 50 עובדים ומשלמת משכורות בגובה 375 אלף דולר בחודש. בפועל, לחברה כלל לא היו עובדים, ואין כל הוכחה לכך שהחברה העסיקה עובדים אי פעם.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, פרייס הצליח להשיג יותר מ-1.6 מיליון דולר במסגרת ההונאה, והוא השתמש בכסף כדי לקנות לעצמו מכוניות יקרות (למבורגיני אורוס ב-227 אלף דולר, וטנדר F-350 ב-86 אלף דולר) ושעון רולקס.

במשרד המשפטים הוסיפו כי פרייס הוציא יותר מאלפיים דולר במועדון חשפנות, 700 דולר בחנות אלכוהול, כ-2,500 דולר במועדוני לילה ואף השתמש בכסף שגנב כדי להחזיר הלוואה אחרת שהוציא.

לאחר מעצרו של החשוד, רשויות החוק הצליחו להחרים כ-700 אלף דולר מפרייס. מוקדם יותר השנה הוא הודה בכל המיוחס לו בכתב האישום, לרבות הונאה מרחוק והלבנת הון, ואתמול ביהמ"ש הפדרלי בטקסס שלח אותו לתשע שנים וחודשיים בכלא.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE