הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסכסוך בין עומאר לבוברט נמשך: "רפובליקנים משמיעים רטוריקה מלאת שנאה"
חברת ה'סקווד' תקפה את הנציגה מקולורדו, וטענה כי הסיפור שהמציאה על מפגש ביניהן הוא "לא רק מתקפה עליי, אלא על מיליוני מוסלמים אמריקנים"

חברת בית הנבחרים, אילהאן עומאר, ערכה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בתגובה לביקורת מתוקשרת שהופנתה כלפיה על ידי הרפובליקנית לורן בוברט (קולורדו), והאשימה אותה בתקיפת מיליוני אמריקנים ברטוריקה שלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עילהאן עומאר ולורן בוברט (צילום: Getty Images)

 

"האמת היא, שהאסלאמופוביה חודרת לתרבות שלנו, לפוליטיקה שלנו, ואפילו להחלטות המדיניות", אמרה עומאר, הנציגה ממינסוטה. "פוליטיקאים מובילים במפלגה הרפובליקנית נוהגים להשמיע רטוריקה מלאת שנאה על דת אשר כוללת קבוצה מגוונת של יותר ממיליארד מתפללים שלווים ברחבי העולם. זה עולל טענת שווא שמוסלמים רוצים להחליף את החוקה וליישם את חוקי השריעה, ומציגים את המוסלמים כאלימים מטבעם".

הסכסוך המתוקשר בין הנציגה ממינסוטה לזו מקולורדו, החל כאשר בוברט צולמה נואמת אל מול תומכיה, ומספרת להם סיפור עם רטוריקה גזענית. בוברט אמרה שהיא נתקלה בעומאר במעלית של בניין הקפיטול, וראתה מרחוק את אחד משוטרי הבניין רץ לעברם "עם דאגה על פניו", במטרה למנוע את סגירת הדלת. אז, בוברט סיפרה: "ואני אמרתי, 'טוב, אין לה תיק גב. אנחנו נהיה בסדר'".

במסיבת העיתונאים שנערכה היום, עומאר המשיכה לתקוף את דבריה של הנציגה הרפובליקנית. "ישנה דעה רווחת שכל מוסלמים הם טרוריסטים ויש לחשוש מהם. אז כאשר חברת קונגרס מכהנת קוראת לעמיתה לעבודה חלק מ'חוליית ג'יהאד', וממציאה סיפורים המציעים שאני אפוצץ את הקפיטול, זו לא רק מתקפה עליי, אלא על מיליוני מוסלמים אמריקנים ברחבי הארץ הזאת".

 

חברת ה'סקווד', עילהאן עומאר (צילום: Shutterstock)

 

חברתה של עומאר ל'סקווד', רשידה טליב- גם היא מוסלמית, הצטרפה אליה למסיבת העיתונאים ואמרה: "למרבה הצער, אסלאמופוביה ופשעי שנאה נגד מוסלמים אינם דבר חדש בארצנו. ואני יודעת את זה באופן אישי, כי ראיתי, אבל אני נפגעת במיוחד מהנוכחות של האסלאמופוביה בקונגרס".

אחרי פרסום הסיפור שהפיצה בוברט, היא התמודדה עם ביקורות וגינויים – מה שגרר התנצלות מצדה. לאחר מכן, שתי הנציגות ניהלו שיחת טלפון על התקרית, ולדבריהן אופי חילופי הדברים היה גרוע והשיחה הסתיימה בכך שעומאר ניתקה את הטלפון.

"היום עניתי באדיבותי לשיחה מהנציגה לורן בוברט, בתקווה לקבל התנצלות ישירה על כך שטענה בצורה כוזבת שהיא פגשה אותי במעלית, טענה שאני טרוריסטית, ועל היסטוריה של שנאה ואנטי-מוסלמיות", אמרה עומאר אז בהצהרה.

בוברט מסרה: "בתור אישה נוצרת וחזקה, שמעריכה אמונה עמוקה, אני אף פעם לא רוצה ששום דבר שאני אגיד יפגע בדת של מישהו. אז אמרתי לה את זה. גם אחרי שהוצאתי הודעה פומבית על כך, היא אמרה שהיא עדיין רוצה התנצלות פומבית כי מה שעשיתי לא היה מספיק טוב. אז חזרתי בפניה על מה שאמרתי זה עתה".

הרפובליקנית המשיכה: "היא כל הזמן ביקשה התנצלות פומבית, אז אמרתי לעומאר שהיא צריכה להתנצל בפומבי בפני העם האמריקני על הרטוריקה האנטי-אמריקנית, האנטישמית והאנטי משטרתית שלה. היא המשיכה ללחוץ, ואני המשכתי ללחוץ. ואז, הנציגה עומאר ניתקה את הטלפון".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE