הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן יכריז על הגבלות מחמירות לכניסת אזרחים ותיירים – אך לא עבור מהגרים בלתי חוקיים
פקידים אמריקניים מסרו כי כל המגיע לארה"ב יצטרך לעבור בדיקה יממה לפני הטיסה, ואף לשהות בבידוד למשך שבוע. אך לא נראה כי הממשל ישנה את הנהלים המקלים עבור מסתננים

ממשל ביידן צפוי להכריז ביום חמישי על דרישות בדיקה מחמירות לנוסעים הנכנסים לארצות הברית – תיירים ואזרחים כאחד, זאת בשל התפשטות גרסת האומיקרון אשר מדאיגה את העולם. כך אמרו שלושה פקידי בריאות פדרליים ל'וושינגטון פוסט' ביום שלישי. ברקע המהלך הצפוי, נשמעת ביקורת על ההגבלות הרופפות אל מול המסתננים החוצים את הגבול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שדה התעופה בקולורדו, נובמבר 2020 (צילום: רויטרס)

 

על פי המדיניות החדשה, כל מי שמגיע לארצות הברית, כולל אזרחים ותיירים מחוסנים, יצטרכו לעבור בדיקת קורונה יום אחד לפני העלייה למטוס. לאחר מכן, שלושה עד חמישה ימים מיום הנחיתה, המגיעים יידרשו לעבור בדיקה נוספת.

כמו כן, גורמים רשמיים מתלבטים אם להעביר את כל הנוסעים להסגר עצמי למשך שבעה ימים, גם אם הם נמצאו שליליים בבדיקה הקורונה לאחר הגעתם, ובוחנים אם ניתן לקנוס את אלה שלא עומדים בדרישות.

כיום, מטיילים מחוסנים המגיעים לארצות הברית חייבים להיבדק לא יותר משלושה ימים לפני הטיסה שלהם, בעוד מי שלא מחוסן או שלא יכול להציג הוכחת חיסון מלאה, צריכים להיבדק לא יותר מיממה לפני יציאתם. המדיניות החדשה עשויה להיכנס לתוקף בעוד שבוע או שבועיים, כך לפי פקיד אמריקני.

 

מהגרים שחצו את הגבול בטקסס, מרץ 2020 (צילום: אל.איי טיימס)

 

אך אל מול ההגבלות המחמירות, נשמעת ביקורת על כך שהממשל האמריקני לא משנה את ההנחיות בנוגע למהגרים לא חוקיים – אשר רובם לא נבדקים בכניסתם לארצות הברית. בחודש ספטמבר האחרון, דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, תירצה את הנהלים המקלים עבור המסתננים בכך שהם לא מתכוונים "להישאר כאן לתקופה ממושכת".

הרשויות הפדרליות טוענות כי יותר מ-200,000 איש נחתו בארצות הברית מדי יום בחודש נובמבר, כאשר המספר לא כולל את ימי חג ההודיה. גורמי בריאות הדגישו כי גם אם רבע מהנסיעות הללו יעמדו בתקנות החדשות הצפויות, המהלך יכול לעזור לרשויות לבודד אלפי נגועים שעלולים להפיץ את הנגיף.

אבל בשלב זה, אין שום אינדיקציה כי הממשל האמריקני חושב מחדש על הנהלים לגבי בדיקת מהגרים בלתי חוקיים שחוצים את הגבול, על אף שפקידי הגבול נתקלו בלפחות 164 אלף מסתננים בחודש אוקטובר. המספר הזה לא כולל מהגרים שנכנסו והצליחו לחמוק מהרשויות, כאשר משמר הגבול מעריך שבשנה האחרונה יותר מ-400,000 איש נכנסו כך לארצות הברית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE