הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאות מפעלים רעילים בקליפורניה נמצאים בסכנת הצפה עקב עליית מפלס המים
לפי ניתוח חדש, למעלה מ-400 אתרים עם כימיקלים מסוכנים צפויים להציב את תושבי החוף, בעיקר השחורים והלטינים, בסכנת חיים ממשית – בעוד הצפי להצפות נראה אמיתי מתמיד

מפלס המים הולך ועולה, ומה שמדאיג רבים הם שלוש תחנות הכוח המתנשאות מעל חוף אוקסנארד, ואתר הפוסולת הרעילה הנמצאת שם כבר שנים. יש באזור גם שני בסיסים ימיים, מזבלות צבאיות ומתקן לפירוק עפריח. החשש הוא שמספיק שיטפון אחד כדי לגרום לזרימה של כימיקליים תעשייתיים שיציפו ערים באזור, כאשר על הראשונים שיפגעו הם בעיקר הקהילה הלטינית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפעל Halaco שבמחוז ונטורה, קליפורניה (צילום: מחלקת הפנים של ארצות הברית)

 

"החוף של קליפורניה מייצג אי שוויון מאביבי. אנשים לא מבינים שבגלל שהם נוסעים למאליבו, הם הולכים לסנטה ברברה. אלה החופשים שאנשים רואים ומכירים", אמר לוקאס צוקר, פעיל ותיק למען צדק סביבתי. "הם לא חושבים על מקומות כמו וילמינגטון, ווסט לונג ביץ', באריו לוגאן, ווסט אוקלנד, ריצ'מונד ועוד".

הקהילות השחורות והלטיניות נמצאות למעשה בסבירות גבוהה פי חמישה מהאוכלוסייה הכללית לחיות בטווח של חצי מייל מאתר רעיל שעלול להיות מוצף עד 2050, כך על פי פרויקט מיפוי חדש, המובל על ידי פרופסורים לבריאות סביבתית באונירסיטת ברקלי. בסך הכל, האוקיינוס עלול להציף יותר מ-400 מתקנים מסוכנים עד סוף המאה – ולחשוף את התושבים הסמוכים לכימיקלים מסוכנים ולמים מזוהמים.

פרויקט המיפוי, המכונה Toxic Tides, החל לפני כשלוש שנים והוא ההסתכלות השיטתית הראשונה על השלכות הצדק הסביבתי של עליית פני הים ואתרים מסוכנים לאורך כל חופי קליפורניה. חוקרים יצרו סדרה של מפות שמחברות יחד היכן בקליפורניה הצפה כזו עלולה להתרחש, אילו מתקנים תעשייתיים נמצאים בסיכון, וכיצד האיומים הללו משפיעים באופן לא פרופורציונלי על קהילות צבע בעלות הכנסה נמוכה יותר.

 

מפעל בעיר אוקסנרד, מחוז ונטורה

 

הניתוח החדש, שפורסם ביום שלישי, מגיע בזמן שבו מחוקקים במדינה מתחילים להבין ולהתעמת עם המציאות של עליית פני הים בפרט ושינויי האקלים בכלל. ברחבי קליפורניה, כבר ישנם גלים גבוהים אשר מציפים בתים, כבישים מרכזיים, קווי שירות ותשתיות קריטיות. רק בעשור הקרוב, האוקיינוס צפוי להיות גבוה ב-15 סנטימטרים כאשר הסערות צפויות להיות קשות יותר.

על פי הנתונים שפורסמו, בקהילה של וילמינגטון למשל, ליד נמל לוס אנג'לס – שם תושבים רבים מדווחים באופן שגרתי על סחרחורות, דימומים מהאף וכאבי ראש – יותר מעשרה מתקנים תעשייתיים, מזבלות ומשרפות צפויות להיות מוצפים בעשורים הבאים.

באזור סאות' אוקסנרד ופורט הונאמה בלבד, יש תשעה אתרים רעילים הנמצאים בסכנת הצפה. המפעל Halaco Superfund, הממחזר מתכות והוא ממתין לניקוי מאז שנת 2004, צפוי להיות מוצף לפחות שבע פעמים בשנה עד סוף המאה.

 

13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE