הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גנרל בפיקוד החלל: לוויינים אמריקנים מותקפים בכל יום על ידי רוסיה וסין
לדבריו, ארה"ב בפיגור בנושא מרוץ החימוש חוצה האטמוספירה, והיא תהיה בבעיה אם לא תנקוט בצעדים מיידים. "אנו עדיין הטובים ביותר – אבל הם מדביקים את הקצב במהירות"

גנרל בפיקוד החלל האמריקני אמר כי לוויינים של ארצות הברית מותקפים על ידי מדינות יריבות מדי יום, כינה זאת כפלירטוט עם "פעולות מלחמה", וטען כי ארצות הברית תפסיד במרוץ חימוש לחלל אם לא תנקוט בפעולות מידיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לדבריו של הגנרל דיוויד תומפסון, ששוחח עם ה'וושינגטון פוסט', סין ורוסיה פוגעות באופן קבוע בלוויינים של ארצות הברית באמצעות כלי נשק בעלי לייזר, משבשי רדיו והתקפות סייבר. "האיומים האלו באמת גדלים ומתרחבים מדי יום. וזו באמת התפתחות של פעילות אשר מתרחשת כבר הרבה זמן", אמר תומפסון, סגן ראש מבצעי החלל, יחידה בחיל האוויר האמריקני.

"אנחנו עכשיו באמת בנקודה שבה יש שורה שלמה של דרכים שבהן ניתן לאיים על מערכות החלל שלנו", אמר תומפסון, וחשף תקרית משנת 2019, כאשר לוויין רוסי טס כל כך קרוב ל"לוויין ביטחון לאומי" אמריקני, עד שהרשויות האמינו שזו עלולה להיות מתקפה. אבל החללית נסוגה ברגע האחרון.

"הוא תמרן מאוד קרוב, הוא תמרן בצורה מסוכנת, הוא תמרן בצורה מאיימת כך שהם התקרבו מספיק כדי שאנחנו נחשוש שתהיה התנגשות", אמר. "זה היה ברור שהרוסים שולחים לנו מסר".

למרות ההתלהמות של רוסיה, הסינים "הקדימו היטב" את השכנים שלהם בכל הנוגע ל"החדרת מערכות מבצעיות בקצב מדהים", אמר הגנרל בפורום האבטחה הבינלאומי של הליפקס, שנערך מוקדם יותר החודש.

 

הגנרל דיוויד תומפסון (צילום: חיל האוויר)

 

הוועידה נפתחה ימים ספורים לאחר שניסוי נשק אנטי-לווייני רוסי, אשר השמיד לוויין מיושן מהתקופה הסובייטית, ושלח פסולת לכיוון תחנת החלל הבינלאומית.

מספר חודשים קודם לכן, שיגרה סין טיל היפרסוני בעל יכולת גרעינית סמוך למסלול נמוך, מהלך שדובר הפנטגון אמר ש"רק יגביר את המתיחות באזור ומחוצה לו".

תומפסון אמר ל'וושינגטון פוסט' שסין שולחת כעת לוויינים לחלל בקצב כפול מזה של ארצות הברית, ובקרוב תעלה על המדינה בתפוקה שלה. "אנחנו עדיין הטובים בעולם מבחינת יכולת. אבל הם מדביקים את הקצב במהירות", אמר. "אנחנו צריכים להיות מודאגים עד סוף העשור הזה, אם אנחנו לא נסתגל לקצב".

על פי הדיווחים, הבית הלבן פנה לבייג'ינג במטרה לנהל משא ומתן על כללים בינלאומיים למרחב הווירטואלי והמרחב בחלל, וכן לבקרת נשק גרעיני. אך גורמים רשמיים בסין נזפו על המאמץ הדיפלומטי האמריקני, לפי הדיווחים, בטענה כי ארה"ב צריכה להיות ערנית מעל האטמוספירה.

תומפסון טוען כי פריסת לוויינים רבים בעלות נמוכה יחסית סביב נכסי חלל, תמצב טוב יותר את ארצות הברית במקרה של מלחמת חלל. כמו כן, הגנרל לא אישר או הכחיש אם היו התקפות חמורות כלשהן על לוויינים אמריקנים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE