הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נגיד הבנק הפדרלי מודאג מהווריאנט החדש: "עשוי להשפיע על התעסוקה והאינפלציה"
ג'רום פאואל העיד בפני הקונגרס על מצב ההתאוששות הכלכלית, והודה כי בעוד הפדרל רזרב ציפה להתקדמות חיובית בשנה הבאה – כעת הדבר נמצא בסיכון

נגיד הבנק הפדרלי, ג'רום פאואל, מזהיר את הקונגרס כי עוד שהבנק המרכזי ציפה שהאינפלציה תרד "באופן משמעותי" במהלך השנה הבאה, "נראה כעת שגורמים הדוחפים את האינפלציה כלפי מעלה יישארו גם בשנה הבאה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נגיד הבנק הפדרלי, ג'רום פאואל (צילום: איי.פי)

 

לדבריו של פאואל לקונגרס, זן הקורונה החדש אומיקרון עשוי להשפיע באופן שלילי על התעסוקה והאינפלציה. "העלייה האחרונה במקרי הקורונה וההופעה של הווריאנט החדש, מהווים סיכונים לעסוקה ולפעילות הכלכלית, כמו גם אי ודאות גדולה לאינפלציה", אמר.

"החששות הגוברים מהנגיף עלולים להפחית את הנכונות של אנשים לעבוד, מה שיאט את ההתקדמות בתחום שוק העבודה, ויעצים את השיבושים בשרשרת האספקה", הוסיף נגד הבנק המרכזי, שהופיע בשימוע בפני ועדת הסנאט לענייני בנקאות, כדי להעיד על ההתאוששות הכלכלית מהמגפה. פאואל הדגיש מאוחר יותר שהוא לא חושב שההשפעות על הכלכלה יהיו דומות למרץ האחרון.

בעוד שפאואל הודה שהכלכלה אכן ממשיכה להתחזק והתנאים בשוק העבודה נמצאים במגמת שיפור, הוא גם הזכיר לסנאטורים שבמהלך הקיץ, גרסת הדלתא התפשטה במהירות והאטה את ההתאוששות הכלכלית, והעצימה את השיבושים בשרשרת האספקה.

 

חשש כי משבר שרשרת האספקה לא ייפתר בקרוב (צילום: איי.אף.פי)

 

"חוסר האיזון בהיצע והביקוש, הקשור למגפה, תרמו לעליות מחירים בולטות באזורים מסוימים. בעיות בשרשרת האספקה הקשו על היצרנית לעמוד בביקוש החזק, במיוחד לסחורות. עליות במחירי האנרגיה ודמי השכירות גם דוחפות את האינפלציה כלפי מעלה", אמר נגיד הבנק.

"אנחנו מבינים שהאינפלציה הגבוהה מטילה עומסים משמעותיים, במיוחד על אלה שפחות מסוגלים לעמוד בעלויות הגבויות של מוצרים חיוניים כמו מזון, דיור ותחבורה", המשיך פאואל. "אנחנו מחויבים ליציבות המחירים שלנו. נשתמש בכלים שלנו הן כדי לתמוך בכלכלה ובשוק עבודה חזק, והן כדי למנוע את התבססות האינפלציה".

גם שרת האוצר האמריקנית, ג'נט ילן, העידה בפני הסנאטורים על מצב ההתאוששות הכלכלית מהמגפה, ואמרה שאם ארצות הברית רוצה להתמודד עם האינפלציה, היא צריכה לטפל במשבר הקורונה – ורק כאשר היא תצליח, היא צופה שהמחירים יחזרו לשגרה. לדבריה, היא צופה שהדבר יקרה במחצית השנייה של השנה הבאה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE