הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הווריאנט 'אומיקרון' הגיע לארצות הברית: מקרה ראשון זוהה בקליפורניה
ב-CDC הסבירו שהמקרה המאומת הראשון אותר בצפון קליפורניה, באזור סן פרנסיסקו, באדם מחוסן שחזר מדרום אפריקה ביום שני בשבוע שעבר, ה-22 בנובמבר

רשויות הבריאות בארצות הברית זיהו מקרה ראשון של הווריאנט 'אומיקרון' של נגיף הקורונה, כך נמסר מהמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ומחלקת בריאות הציבור בסן פרנסיסקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות יעצו הרפואי הראשי של הנשיא ביידן, אישר את הדיווחים לפני זמן קצר והוסיף כי המקרה אובחן בצפון קליפורניה, באדם ששב מדרום אפריקה ב-22 בנובמבר.

 

 

עוד הסביר ד"ר פאוצ'י כי אותו אדם מחוסן 'באופן מלא', אך ככל הנראה לא קיבל זריקת בוסטר. 

"הנוסע שב מדרום אפריקה ב-22 בנובמבר ואובחן כחיובי לקורונה ב-29 בנובמבר. אותו אדם נמצא בבידוד ביתי, ועד כה כל מי שבא במגע עמו קיבל תוצאה שלילית בבדיקות. מדובר באדם שמחוסן באופן מלא וסובל מתסמינים בינוניים", הסביר ד"ר פאוצ'י, "ידענו שזה רק עניין של זמן עד שהמקרה הראשון של הווריאנט יגיע לארה"ב".

 

 

אומיקרון", או ווריאנט B.1.1.529 בשמו הרשמי, אותר לראשונה בדרום אפריקה בשבוע שעבר, ומאז התגלו עשרות מקרים נוספים במדינה ובבוטסואנה השכנה. בימים האחרונים מדינות נוספות בעולם דיווחו על מקרים מאומתים של הזן החדש, ביניהן ישראל, פורטוגל, בלגיה, איטליה, גרמניה, הולנד, בריטניה וקנדה. כאמור, כעת הווריאנט זוהה גם בארצות הברית.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

ביום שישי האחרון אף התקיימה פגישת חירום של ארגון הבריאות העולמי במהלכה הווריאנט אומיקרון הוגדר כ"זן מעורר דאגה": "מספר המוטציות באומיקרון הוא חסר תקדים, וחלקן מדאיגות בגלל ההשפעה האפשרית שלהן על מסלול המגיפה הסיכון העולמי הכולל שקשור לווריאנט החדש מוערך כגבוה מאוד", אמרו בארגון הבריאות העולמי.

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE