הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלק בולדווין בראיון ראשון מאז תקרית הירי הקטלנית: "לא לחצתי על ההדק"
כשישה שבועות לאחר שבמאית הצילום הלינה האצ'ינס נהרגה והבמאי ג'ואל סוזה נפצע, אלק בולדווין העניק ראיון לרשת ABC וסיפר לעיתונאי ג'ורג' סטפנופולוס ש"ההדק לא נסחט, אני לא לחצתי על ההדק. לעולם לא הייתי מכוון אקדח לעבר מישהו ולוחץ על ההדק"

"לא לחצתי על ההדק", כך טען השחקן אלק בולדווין בראיון ראשון שהעניק מאז האירוע הקטלני בסט הצילומים בניו מקסיקו בחודש אוקטובר האחרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בולדווין, מתוך הראיון שהעניק לרשת ABC

 

הראיון המלא עם העיתונאי ג'ורג' סטפנופולוס ישודר בערב יום חמישי, אך השבוע רשת ABC פרסמה קטע קצר מתוכו.

בסרטון שפורסם ע"י ABC, בולדווין נשאל האם נכתב בתסריט שעליו ללחוץ על ההדק, ועל כך השחקן השיב: "ובכן, ההדק לא נסחט, אני לא לחצתי על ההדק. לעולם לא הייתי מכוון אקדח לעבר מישהו ולוחץ על ההדק, לעולם לא".

 

 

כזכור, התקרית הקטלנית אירעה ביום חמישי ה-21 באוקטובר בבוננזה סיטי (Bonanza City) - עיר רפאים הנמצאת כ-20 ק"מ דרומית לעיר סנטה פה - במהלך צילומי הסרט "ראסט".

כתוצאה מהירי נהרגה הלינה האצ'ינס בת ה-42, במאית הצילום. ובמאי הסרט, ג'ואל סוזה, נפצע במהלך האירוע, אך למרבה המזל הוא שוחרר מבית החולים למחרת.

בולדווין, סוזה ובכירים נוספים בהפקת הסרט משתפים פעולה בצורה מלאה עם חקירת התקרית, וכבר בסוף השבוע שלאחר האסון המשטרה גבתה עדויות. כך למשל, מהעדות שמסר סוזה עולה כי התקרית הקטלנית אירעה במהלך חזרות לסצנה, בה השחקן התבקש לשלוף אקדח ולכוון אותו לעבר עדשת המצלמה.

דבריו של הבמאי סוזה אומנם חושפים מדוע השחקן כיוון את כלי הנשק לעבר במאית הצילום, אך שאלות רבות עדיין נותרו פתוחות, ובראשן: כיצד קרה שאביזר של אקדח - שלא היה אמור להכיל קליע - גרם למותה של האצ'ינס?

על כך אמר בולדווין בראיון ל-ABC: "אין לי מושג, מישהו שם קליע חי בתוך האקדח, קליע שלא היה אמור להיות בסט".

 

הלינה האצ'ינס, אלק בולדווין וסט הצילומים של הסרט 'ראסט' (צילום: AP)

 

סוזה, שכאמור נפצע במהלך תקרית הירי, סיפר בחקירתו כי סבר שהאקדח בטוח מכיוון שהוכרז כ"כלי נשק קר". לדבריו, אביזרים של כלי נשק שבהם נעשה שימוש בסט הצילומים עוברים בדיקות מקיפות - תחילה ע"י האחראית על כלי הנשק חנה גוטיירז-ריד, ולאחר מכן ע"י עוזר הבמאי דיוויד האלס. בתום הבדיקה, כלי הנשק הועברו לשחקנים.

מומחים בתחום מספרים שיש נהלים ברורים לגבי השימוש באביזרים של כלי נשק במהלך צילומי סרט או סדרה, ובפרט יש סדר מסוים שבו כלי הנשק נבדקים. גורם בהפקת הסרט צוטט בעילום שם במספר כלי תקשורת בארה"ב, וסיפר שבמהלך הצילומים של 'ראסט' חלק מכלי הנשק ניתנו לשחקנים ע"י האלס (עוזר הבמאי) ואילו חלק ניתנו להם ע"י האחראית על כלי הנשק גוטיירז-ריד.

בדקות שקדמו לתקרית הקטלנית, בולדווין הגיע לסט והחל לבצע חזרות לסצנה, במהלכה הוא נדרש לשלוף את כלי הנשק ולכוון אותו לעבר המצלמה. מתוקף תפקידו כבמאי הסרט, סוזה החליט לעמוד לצד האצ'ינס, שניסתה למצוא את זווית הצילום הטובה ביותר במהלך החזרות.

בשלב מסוים נשמעה הירייה (שאותה סוזה תיאר כ"רעש שוט חזק ולאחר מכן פיצוץ חזק"), והבמאי סיפר שהבחין בכך שהאצ'ינס "תופסת את פלג גופה העליון ונופלת לאחור". שניות ספורות לאחר מכן, סוזה הבחין בכך שגם הוא מדמם.

 

הלינה האצ'ינס (צילום: AP)

 

הפרטים החדשים נחשפו ע"י הבלש ג'ואל קאנו ממשרד השריף במחוז סנטה פה, שאסף את הממצאים והגיש אותם לבית המשפט המקומי במסגרת הבקשה לקבלת צו חיפוש בסט. בקשה זו אושרה, ורשויות החוק כבר הספיקו להחרים מהסט את אביזרי הנשק, כרטיסי זיכרון ועוד.

הבלש קאנו גם היה זה שחקר את הבמאי סוזה בשעות הצהריים המאוחרות של יום שישי, זמן קצר לאחר ששוחרר מבית החולים: "לנחקר הייתה פציעה בולטת בכתף ימין. במהלך השיחה עמו הוא אמר שאין שום סיטואציה שבה הפקה של סרט תזדקק לתחמושת אמיתית בכלי הנשק", כתב הבלש.

חקירתו של סוזה גם חשפה שורה של בעיות, עיכובים ותקלות שפקדו את הפקת הסרט. כך למשל, לפחות שישה אנשי צוות התפטרו בשלב מוקדם, בטענות על הלנת שכר והפרות של נהלי הבטיחות. הפקת הסרט אומנם שכרה את שירותיהם של צלמים חדשים, אך במחיר של דחיית הצילומים במספר ימים.

כאשר סוזה נשאל על האווירה בסט הצילומים, הבמאי השיב ש"כולם מסתדרים אחד עם השני. ככל שידוע לי, לא היו תקריות כלשהן בקרב צוות ההפקה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE