הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אין להם מקום בעיר שלנו": לוס אנג'לס אוסרת על החזקת 'אקדחי רפאים'
הצעת החוק של פול קורץ' אושרה פה אחד במועצת העיר, ומעתה החזקת, מכירת או רכישת כלי נשק מתוצרת עצמית תהווה עבירה פלילית שעלולה לגרור עונש מאסר בפועל וקנס כספי

מועצת עיריית לוס אנג'לס אישרה אתמול (שלישי) הצעת חוק חדשה האוסרת על החזקת 'כלי נשק רפאים' - אקדחים ורובים מתוצרת עצמית - וזאת על רקע גל הפשיעה האלימה שפוקד את העיר בשנים האחרונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

במסגרת הצעת החוק, שאושרה פה אחד במועצת העיר, לא יתאפשר להחזיק, למכור או לקנות את אותם כלי נשק רפאים - בדומה לערים רבות בקליפורניה שחוקקו חוקים זהים. עבירה על החוק תגרור קנס כספי של עד אלף דולר, ועונש מאסר בפועל של עד חצי שנה.

פול קורץ', חבר במועצת העיר ויוזם הצעת החוק, התייחס להצבעה שנערכה אתמול ואמר: "לכלי הנשק הרפאים אין מקום ברחובות העיר, והם כבר גרמו לנזק קשה".

חשוב לציין כי המושג "כלי נשק רפאים" מתייחס לכל כלי נשק שנרכש כחלקים שונים (או שהודפס באמצעות מדפסת תלת מימד) והורכב באופן עצמאי. באמצעות שיטה זו ניתן "לעקוף" מספר מגבלות הקיימות. כך למשל, כלי הנשק אינו נרשם במאגרי כלי הנשק מכיוון שאין לו מספר סידורי. בנוסף, אותו אדם יכול להשיג את כלי הנשק מבלי לעבור בדיקת רקע (כפי שהחוק הפדרלי קובע, במטרה לוודא שאינו מבוקש ושאינו הורשע בעבירות בעבר).

על כך קורץ' אמר: "אחת מהאסטרטגיות הטובות ביותר להפחתת הפשיעה האלימה באמצעות כלי נשק היא בדיקות רקע. כבר הוכח שבדיקות רקע עובדות, אך כיום ישנה תעשייה שלמה שמייצרת את כלי הנשק בחלקים מתוך מטרה אחת: לעקוף את הבדיקות".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

אישורה של הצעת החוק הגיעה שבועות ספורים לאחר שמשטרת לוס אנג'לס פרסמה דו"ח מדאיג והציגה אותו בפני חברי ועדת המשטרה (Los Angeles Board of Police Commissioners - גוף אזרחי שמפקח על פעילות המשטרה בעיר).

מדו"ח משטרת לוס אנג'לס עולה כי מתחילת השנה ועד אמצע חודש אוקטובר, נרשמו למעלה מ-100 פשעים אלימים שבהם החשוד או חשודים עשו שימוש באקדחי רפאים, לרבות 24 מקרי רצח, 8 מקרים של ניסיונות רצח, 60 אירועים של תקיפה באמצעות נשק קטלני, ו-20 מעשי שוד: "אקדחי רפאים הם מגפה לכל דבר", נכתב בדו"ח, "לא רק בלוס אנג'לס, אלא בכל רחבי האומה שלנו".

עוד עולה מהדו"ח המדאיג של ה-LAPD כי בין 2017 להיום נרשמה עלייה של כ-4005 במספר כלי הנשק מתוצרת עצמית המוחרמים ע"י המשטרה. כך למשל, מתחילת 2021 ועד אמצע חודש אוקטובר, שוטרי משטרת לוס אנג'לס החרימו 863 אקדחי רפאים. לשם השוואה, במהלך שנה שעברה הנתון עמד על 813 "בלבד".

 

"כלי נשק רפאים" נרכשים בחלקים ולא נרשמים במאגר הנשק כפי שנדרש בחוק (צילום: טוויטר)

 

"המגמה הנוכחית מראה שמספר כלי הנשק מתוצרת עצמית שיוחרמו במהלך השנים הקרובות רק ילך ויעלה", נכתב בדו"ח.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE