הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ישראל וארגון הבריאות העולמי מאמינים: החיסונים הקיימים יעילים נגד הווריאנט החדש
שר הבריאות הורוביץ הראה אופטימיות מהנתונים הקיימים, והסוכנות של האו"ם טענה כי כבר בימים הקרובים יהיו מספיק נתונים כדי לקבוע באופן רשמי את היקף ההגנה של הזריקות

שר הבריאות הישראלי ציין "מקום לאופטימיות" בנוגע לזן הקורונה אומיקרון, ואמר כי אנשים שקיבלו את שתי מנות החיסון של פייזר ואת הבוסטר, "ככל הנראה מוגנים" מפניו. גם ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO, אמר כי הוא מאמין שהחיסונים הקיימים יגנו מפני מחלות קשות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בישראל מאמינים כי החיסונים הקיימים יעילים נגד האומיקרון (צילום: רויטרס)

 

"כבר יש מקום לאופטימיות, ויש אינדיקציות ראשוניות לכך שמי שמחוסן עם חיסון שעדיין תקף או עם בוסטר, יהיה מוגן מהגרסה הזו", אמר השר ניצן הורוביץ ביום שלישי. "החיסון הוא באמת חיוני כרגע. כל מי שנחשף לגרסה הזו ללא חיסון, יעמיד את עצמו בסיכון מיותר".

המדען הראשי של ארגון הבריאות העולמי, סומיה סוואמינאתן, אמר כי "סביר להניח שלחיסונים תהיה הגנה מסוימת. אנחנו עדיין צריכים לברר אם יש אובדן בהגנה, אבל אנחנו חושבים שחיסונים עדיין יגנו מפני ממחלות קשות, כמו שיש להם נגד הגרסאות האחרות".

ערוץ 12 הישראלי בדק את דבריו של הורוביץ, ואימת כי החיסון של פייזר רק מעט פחות יעיל במניעת הידבקות באומיקרון מאשר מזן הדלתא – 90 אחוזים לעומת 95%. כמו כן, החיסון יעיל באותה מידה במניעת תסמינים קשים, בסביבות ה-93%, עבור אלה שקיבלו את זריקת הבוסטר.

 

שר הבריאות הישראלי, ניצן הורוביץ (צילום: אי.פי.איי)

 

האומיקרון הוא מדבק יותר מהדלתא, אך לא באותה רמה שחששו ממנה בהתחלה – בערך פי 1.3. עם זאת, יש לציין, דובר משרד הבריאות הישראלי לא אישר את הנתונים שפרסם הערוץ.

בכירה ב-WHO, מריה ואן קרכוב, אמרה לעיתונאים שהסוכנות מצפה לקבל מידע נוסף על יכולת ההעברה של גרסת האומיקרון בתוך ימים ספורים. זה מהיר יותר מ"שבועות" כפי שהארגון ציפה תחילה שייקח להעריך את הנתונים על הזן החדש, אותו היא הגדירה כ"מדאיג".

בינתיים, האומיקרון ממשיך להתפשט בעולם, וביפן, למשל, חברות התעופה עצרו הזמנות לטיסות מכיוון שאומת אדם שני במדינה, מאדם שהגיע מפרו לנמל התעופה בטוקיו.

מייק ריאן, מנהל החירום של ארגון הבריאות, התייחס להגבלות הנסיעה ברחבי העולם, וחזר על ההתנגדות של הסוכנות לאיסורים גורפים על טיסות לדרום אפריקה וממנה, וטען כי זה לא ימנע את התפשטות הגרסה. "הרעיון שאתה יכול פשוט לשים חותם הרמטי על מדינות מסוימות הוא אינו אפשרי. אני לא יכול לראות את ההיגיון מנקודת מבט אפידמיולוגית או של בריאות הציבור".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE