הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הווריאנט החדש: רשויות הבריאות יחלו במעקב אחר החוזרים מחו"ל
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ביקש מחברות התעופה להעביר לו את כל השמות ופרטי הקשר של הנוחתים בארה"ב משמונה מדינות שונות, במטרה לאתר ולפקח על זן האומיקרון

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, הוציאו אתמול (רביעי) הוראה לכל חברות התעופה אשר יש להן שירות מהמדינות העיקריות בהן זוהה האומיקרון, המחייבת אותן להעביר לסוכנות את השמות ופרטי הקשר של כל הנוסעים הגיעו איתן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרשויות ינסו לאתר נוסעים שחזרו מ-8 מדינות בהן התגלה האומיקרון (צילום: Shutterstock)

 

הרשויות יפעלו לאתר את הנוסעים שהגיעו ב-14 הימים האחרונים מבוצואנה, אסווטיני, לסוטו, מלאווי, מוזמביק, נמיביה, דרום אפריקה וזימבבואה, ויבקשו מהם לערוך בדיקת קורונה על ידי רשויות הבריאות המקומיות, במטרה למתן את התפשטות גרסת הקורונה החדשה שמדאיגה את המומחים העולמיים. לא ברור עדיין אילו עונשים יספגו מי שלא יקיים את הבדיקה.

ההנחיה של ה-CDC נותנת לחברות התעופה 24 שעות לאחר הגעת הנוסעים להעביר את המידע לגורמי הבריאות הפדרליים. הסוכנות אמרה כי היא "תספק את פרטי הקשר של הנוסעים לשותפים בבריאות הציבור בתחומי השיפוט של המדינה המקומיים, לצורך מעקב אחר בריאות הציבור. מעקב זה עשוי לכלול המלצות לבדיקות ויראליות פוטנציאליות לאחר הגעה ובידוד".

כבר למעלה מ-70 מדינות ברחבי העולם הוציאו הגבלות נסיעה כאלה ואחרות, אשר מכוונות בעיקר למדינות דרום אפריקה, לרות שנתונים חדשים מצביעים על כך שהזן החדש התפתח במקום אחר, הרבה לפני שמדענים בדרום אפריקה זיהו אותו.

 

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC (צילום: Shutterstock)

 

נגריה הודיעה ביום רביעי כי הסתכלות על דגימות שנלקחו בחודש אוקטובר, מראה שאומיקרון כבר היה קיים אז. גם הולנד מצאה את הזן החדש בדגימות ישנות. בשתי המדינות, אלה שלקו בגרסה היו אסימפטומטיים או עם מחלה קלה. יש לציין לא הולנד או ניגריה נכללות באיסורי הנסיעות.

אתמול, כזכור, רשויות הבריאות בארצות הברית זיהו את המקרה הראשון של הווריאנט אומיקרון. ד"ר אנתוני פאוצ'י, יועצו הרפואי הראשי של הנשיא ביידן, אישר את הדיווחים וציין כי המקרה אובחן בצפון קליפורניה, אצל אדם ששב מדרום אפריקה ב-22 בנובמבר. לדברי פאוצ'י, החולה הוא "מחוסן באופן מלא", אך ככל הנראה לא קיבל זריקת בוסטר.

"הנוסע שב מדרום אפריקה ב-22 בנובמבר ואובחן כחיובי לקורונה ב-29 בנובמבר. אותו אדם נמצא בבידוד ביתי, ועד כה כל מי שבא במגע עמו קיבל תוצאה שלילית בבדיקות. מדובר באדם שמחוסן באופן מלא וסובל מתסמינים בינוניים", הסביר ד"ר פאוצ'י, "ידענו שזה רק עניין של זמן עד שהמקרה הראשון של הווריאנט יגיע לארה"ב".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE