הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תל אביב העיר היקרה ביותר בעולם – יותר מפריז וניו יורק
מתוך 173 ערים גדולות שנבדקו, העיר הישראלית זכתה לראשונה כיקרה ביותר למגורים. זאת בעיקר בגלל חוזק השקל אל מול הדולר, ומחירי התחבורה והמצרכים הגבוהים

לראשונה, תל אביב דורגה כעיר היקרה ביותר בעולם למגורים – זאת כתוצאה מהעלייה המהירה באינפלציה שהעלתה את העלות של סחורות רבות ושירותים ברחבי העולם בעקבות מגפת הקורונה. כך על פי הנתונים השנתיים של יחידת המחקר של האוקונומיסט (EIU).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תל אביב, העיר היקרה ביותר למגורים (צילום: Shutterstock)

 

העיר טיפסה בחמישה מקומות ב-12 החודשים האחרונים, על מנת לקחת את התואר הלא מחמיא בכלל מהזוכים המשותפים בשנה שעברה – פריז, הונג קונג וציריך.

הסקר השנתי בוחן את העלות היחסית של יותר מ-200 סחורות ושירותים ב-173 ערים גדולות ברחבי העולם.

בדירוג הנוכחי, בירת צרפת הגיעה למקום השנייה יחד עם סינגפור, בעור ציריך והונג קונג השלימו את החמישייה הראשונה. ני יורק הגיעה למקום השישי, ז'נבה דורגה שביעית, לאחר מכן קופנהגן, לוס אנג'לס ואוסקה שסגרה את העשירייה היוקרתית.

לונדון עלתה שלושה מקומות ודורגה במקום ה-17, כאשר סידני עלתה אחת ל-14 ומלבורן עלתה למקום ה-16.

אחת הסיבות לזכייתה של תל אביב בדירוג הערים היקרות בעולם, נבעה חוזק השקל אל מול הדולר, וכן מעליות מחירי התחבורה והמצרכים.

 

תל אביב, העיר היקרה ביותר למגורים (צילום: Shutterstock)

 

תל אביב דורגה כעיר השנייה היקרה ביותר באלכוהול ובתחבורה, ובמקום החמישי בטיפול אישי – ובמקום השישי בתחום הפנאי. בכל עשר הקטגוריות של ההוצאות העיקריות, תל אביב הגיעה למקום השלישי.

ארבעים ערים חדשות נוספו השנה לדירוג. בירת סקוטנלד, אדינבורו, הייתה העיר החדשה שהגיעה מיידית למקום גבוה ברשימה – 27, יחד עם אוקלנד ומיניאפוליס. שתי ערים חדשות שנכנסו גם הן לטופ 50 הן שטוטגרט וסן דייגו.

כמו כן, רומא ראתה את הירידה הגדולה ביותר, כאשר ירדה ב-16 מקומות אל 48. בנגקוק ולימה מובילות לאחר בירת איטליה, כערים שייצגו ירידה משמעותית.

העיר אשר טיפסה הכי גבוה ברשימה הייתה בירת איראן, טהראן – אשר זינקה ב-50 מקומות והוצבה 29 ברשימה, זאת הודות למגבלות מתמשכות בצד ההיצע, מחסור בסחורות ועליית מחירי היבוא לאחר הסנקציות האמריקניות.

מי שדורגה כיר הזולה ביותר למגורים היא דמשק, ואחריה טריפולי שבלוב, וטשקנט – בירת אוזבקיסטן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE