הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״סנדיטון״: עיבוד חדש לספרה של ג׳יין אוסטן
הסופרת המיתולוגית הותירה מאחור, בכתב ידה האחרון, רומן עשיר ומופלא, כפי שרק היא ידעה לכתוב. נראה שזה היה רק עניין של זמן עד שהיצירה החשובה הזו תזכה לעיבוד טלווזיוני, והנה זה קורה. התוצאה היא סדרת דרמה תקופתית, פמיניסטית, ורומנטית להפליא

אם אתם מחובבי ג׳יין אוסטן, ו״גאווה ודעה קדומה״ הינו אחד מהספרים האהובים עליכם, בטח תשמחו לשמוע כי כתב ידה האחרון של הסופרת זוכה כעת לעיבוד טלווזיוני מרגש ונהדר. הסדרה הינה עדינה, רומנטית, ומינימליסטית מצד אחד, ומהצד השני היא נועזת, סקסית, ובועטת. בקיצור, ממתק טלווזיוני שווה במיוחד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כאמור, ״סנדיטון״ הינו הרומן האחרון של אוסטן, והשביעי במספרו, אותו כתבה הסופרת זמן קצר לפני שהלכה לעולמה (בגיל 41 בלבד) ממחלה מסתורית. לפי הדיווחים, אוסטן לא ממש סיימה לכתוב את כל הספר, והספיקה לכתוב רק 11 פרקים בלבד, אך כאלה שהציגו עולם סוחף, עשיר, ואותנטי, כפי שרק היא ידעה לכתוב ולהמציא. 

במרכז העלילה עומדת גיבורה העונה לשם שרלוט, היא חכמה עד כאב, דעתנית, וחופשייה. שרלוט מתארחת אצל משפחה עמידה באתר נופש מרוחק אשר הוקם על ידי אותה משפחה. אחיו של אב המשפחה, גבר חזק ונוקשה, מגלה עניין בשרלוט, והשניים נכנסים למערבולת יחסים מורכבת, אבל עטופה בהרבה תשוקה ועניין. 

מי שאחראי על העיבוד הטלווזיוני הזה הינו אנדרו דיוויס, יוצר הסדרה ״בית הקלפים״, וכמצופה, הוא עשה עבודה יוצאת דופן (הוא גם היה אחראי על שני עיבודים נוספים לרומנים של אוסטן, האחד ״גאווה ודעה קדומה״, והשני ״תבונה ורגישות״). למעשה, את 11 הפרקים של הרומן, תרגם דיוויס לפרק הראשון בלבד, המשמעות היא ששאר הפרקים של הסדרה, הינם פרי דמיונו העשיר והיכרותו המעמיקה עם כתיבה של אוסטן.

נכון, מדובר על בשורה מרגשת עבור חובבי ג׳ין אוסטן, אך למעשה, ״סנדיטון״ הינה סדרה לכל. כלומר לכל מי שמחפש סדרה תקופתית, איכותית ומהנה. דיוויס הצליח ליצור ממתק טלווזיוני חכם, עם תפאורה מושלמת, בימוי משובח, וקאסט שחקנים מהטובים שנראו לאחרונה על המסך הקטן. בקיצור, האסקפיזם המושלם. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE