הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נקבע עונשו של אח שאנס אישה בתרדמת והכניס אותה להריון
קרוב לשלוש שנים לאחר שפרטי הפרשה נחשפו לראשונה, ביהמ"ש באריזונה גזר 10 שנות מאסר על נתן סאתרלנד, שאף איבד את רישיונו לעסוק בסיעוד; מוקדם יותר השנה ביהמ"ש אישר פיצויים בגובה 7.5 מיליון דולר לבני המשפחה של הקורבן

תושב אריזונה שעבד כאח במתקן סיעודי במדינה נידון היום (חמישי) לעשר שנות מאסר, וזאת לאחר שהודה בכך שאנס אישה בתרדמת והכניס אותה להריון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סאתרלנד לאחר מעצרו, על רקע המתקן הסיעודי שבו אנס את האישה (צילום: AP / משטרת פיניקס)

 

בית המשפט באריזונה אישר את הסדר הטיעון שעליו חתם החשוד, נתן סאתרלנד, ובחר להטיל את העונש הקשה ביותר שניתן במסגרתו: 10 שנות מאסר. כמו כן, רישיונו לעסוק בסיעוד נשלל לצמיתות.

רגע לפני שקבעה את עונשו של סאתרלנד, השופטת מרגרט לה-ביאנקה אמרה: "קשה עד בלתי אפשרי לדמיין אדם בוגר הנמצא במצב פגיע יותר מאשר הקורבן בפרשה".

כזכור, פרטי הפרשה המזעזעת פורסמו לראשונה לפני שלוש שנים, בדצמבר 2018, כאשר אחד מאנשי הצוות במעון הסיעודי "האסיינדה" החליף את בגדיה של המטופלת (אישה שהייתה אז בת 29, וב-26 השנים האחרונות הייתה בתרדמת ואושפזה במתקן הסיעודי).

העובד שניגש להחליף את בגדיה של הקורבן נדהם לגלות שהיא על סף לידה. למרבה המזל, הלידה עברה ללא סיבוכים והתינוק נולד בריא - זאת למרות שהאם לא קיבלה כל טיפול הריוני (שכן איש לא ידע שהיא הרה) ומפאת מצבה לא יכלה לדחוף את התינוק החוצה ולסייע בתהליך הלידה.

 

סאתרלנד במהלך משפטו

 

בעקבות הפרשה, דגימות דנ"א נלקחו מהגברים שעובדים במעון הסיעודי, ושבועות ספורים לאחר מכן המשטרה הודיעה על מעצרו של סאתרלנד. בהמשך, בדיקה גנטית אף אישרה שהוא האב של התינוק.

במקביל להיבט הפלילי של הפרשה, משפחתה של האישה תבעה את חברת "האסיינדה" בגין רשלנות. בראש ובראשונה, נטען כי סאתרלנד טיפל בקורבן במשך שש שנים (בין 2012 ל-2018) חרף העובדה שהמשפחה חתמה על חוזה מול החברה שבו צוין במפורש שרק נשים יטפלו בה.

כמו כן, בתביעת הענק נטען שהרופאים גילו רשלנות כאשר לא הבחינו בכך שהאישה בהריון, שכן היא העלתה במשקל ולא קיבלה מחזור במשך חודשי ההריון. מוקדם יותר השנה ביהמ"ש באריזונה אישר פיצויים בגובה 7.5 מיליון דולר לבני משפחתה.

 

הפרשה הביאה לסגירת המעון הסיעודי של "האסיינדה" (צילום: AP)

 

מחברת "האסיינדה" נמסר בתגובה: "שיתפנו פעולה לאורך חקירת הרשויות, ואנחנו שמחים לדעת [שסאתרלנד] לא יתעלל באף אדם אחר".

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE