הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דה-סנטיס מתכנן להקים 'משמר מדינה' עצמאי – שלא יהיה כפוף לממשל הפדרלי
מושל פלורידה מבקש 3.5 מיליון דולר כדי להקים כוח צבאי שיכלול מאות מתנדבים, אשר יגיבו ב"מצבי חירום ספציפיים במדינה". דמוקרטים טוענים כי מדובר בצעד אוטוריטרי

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הגיש תוכנית שמטרתה ליצור עצמאות רחבה יותר במדינתו – להקים משמר מדינה, סוג של כוח צבאי, אשר הוא, ולא הממשל הפדרלי, ישלוט בה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Getty Images)

 

המושל הרפובליקני ביקש מהמחוקקים בפלורידה לממן את ההקמה של מה שהוא מכנה 'משמר מדינת פלורידה', כדי לסייע ב"מצבי חירום ספציפיים במדינה". הכוח הזה, לדבריו של דה-סנטיס, שיכלול כ-200 מתנדבים נבחרים, "לא יהיה משועבד לממשלה הפדרלית".

התוכנית שהגיש היא על סך 3.5 מיליון דולר, ואם היא תצא לפועל – לפלורידה יהיה כוח צבאי משלה לצד אנשי המשמר הלאומי, אשר ממומן במשותף עם הממשלה הפדרלית. אם כך יקרה, פלורידה תהפוך למדינה ה-23 עם משמר מדינה משלה.

כוח צבאי עצמאי בפלורידה הוקם באופן זמני בשנת 1941, זאת כדי למלא את מקומם של חברי המשמר הלאומי שנשלחו להילחם במלחמת העולם השנייה. עם זאת, היחידה המקומית פורקה בשנת 1947 לאחר סיום המלחמה.

"הקמה מחדש של משמר מדינת פלורידה, תאפשר לאזרחים מכל רחבי המדינה להיות מאומנים בטכניקות תגובת החירום הטובות ביותר", אמר דה-סנטיס ביום חמישי.

 

כוחות המשמר הלאומי פרוסים בפלורידה לאחר מותו של ג'ורג פלויד (צילום: Shutterstock)

 

אנשי משמר המדינה נפרסים בדרך כלל כדי להגיב במהלך אסון, כאשר דה-סנטיס ציין שהם יאומנו להתמודד עם אסונות טבע, כמו סופות הוריקנים שפוגעות באופן שגרתי במדינה, אם כי יהיה ניתן להטיל על החיילים משימות אחרות.

מושלים במדינות בהן כבר יש משמר מקומי, מוצאים סיבות אחרות כדי להקפיץ את הכוחות לפעולה. בשנת 2015, למשל, המושל הרפובליקני גרג אבוט, השתמש במשמר מדינת טקסס כדי לפקח על תרגילים צבאיים פדרליים במדינתו, זאת בתגובה לתיאוריית קונספירציה שהתפשטה במהירות, לפיה הממשל הפדרלי משתמש בחניונים של וולמארט. אבוט אמר אז שכוח משמר המדינה רק אסף מידע כדי לשמור על בטיחות תושבי טקסס במהלך התרגילים.

החוק בפלורידה מסמיך את המושל להקים כוח הגנה כדבר "הכרחי לסיוע הרשויות האזרחיות בשמירה על החוק והסדר". כלומר, לדה-סנטיס יהיה כוח נוסף כדי להגיב למהומות שעלולות להתפרץ בעתיד. לאחר ההפגנות האלימות שפרצו בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, דה-סנטיס פרס במהירות את המשמר הלאומי בערים הגדולות בפלורידה.

אך ההצעה של המושל זכתה לביקורת חריפה מצד הדמוקרטים, שהאשימו את כוונתו של דה-סנטיס במניעים אוטוריטריים. "לאף מושל לא צריכה להיות משטרה חשאית שנבחרה על ידו", צייץ צ'רלי קריסט, דמוקרט שיתמודד על תפקיד מושל המדינה בבחירות שייערכו בשנה הבאה.

 

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE