הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילון מאסק מציע: להגביל את גיל הפוליטיקאים ל-70
האיש העשיר בעולם מצא עצמו לא פעם מתווכח עם מחוקקים מבוגרים, בעיקר עם ברני סנדרס, וככל הנראה זה הרקע לציוץ בו הציע להציב מגבלת גיל

מנכ"ל ומייסד טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, העלה הצעה לפיה יש להגביל את גיל הפוליטיקאים, ואמר שהרף צריך לעמוד על גיל 70.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק (צילום: Getty Images)

 

בציוץ שפרסם ביום חמישי האחרון, מאסק, האיש העשיר בעולם, כתב: "בואו נגדיר מגבלת גיל שאחריה אדם לא יוכל להתמודד על תפקיד פוליטי, אולי מספר קצת מתחת ל-70".

אמנם המיליארדר לא ציין אף מחוקק ספציפי, אך הנשיא המכהן ג'ו ביידן, וגם קודמו – דונלד טראמפ, שניהם מעל גיל 70. כמו כן, הסנאטור ברני סנדרס, איתו מאסק התווכח לאחרונה, בן 80.

 

 

בחודש שעבר, בתגובה לציוץ של סנדרס בטוויטר שדרש מהאמריקנים העשירים ביותר "לשלם את חלקם ההוגן", מייסד טסלה הגיב לו: "אני כל הזמן שוכח שאתה עדיין בחיים". מאסק אף הגיב באימוג'י צוחק לבדיחה על גילו של סנדרס שכתב אחד העוקבים.

בחודש מרץ, מאסק הגיב לביקורת שהעביר סנדרס על הונו העצום, ואמר שהוא ישתמש בכספו כדי לעזור למין האנושי. "אני צובר משאבים כדי להרחיב את החיים מהפלנטה הזו", כתב אז מאסק בטוויטר, לאחר שסנדרס טען שהוא ובזוס הם חמדנים.

גיל מבוגר של מועמדים לנשיאות תמיד היה כמוקד לוויכוח. למרות שארצות הברית קובעת גיל מינימלי של 35 שנים, היא לא מציבה מגבלת גיל עליונה עבור המתמודדים. על ביידן, למשל, נשמעת לא פעם ביקורת על גילו המבוגר וחששות מפני הכשירות המנטלית שלו, וזאת על אף שהבדיקות הפיזיות שערך לא העלו אף בעיה.

 

27% לא
73% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE