הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדיניות של ביידן מתרסקת: ביהמ"ש חסם את חובת החיסונים עבור קבלנים פדרליים
השופט הפדרלי, שנענה לתביעה של 7 מדינות, רמז בפסיקה שלו כי ביידן חרג מהסמכויות שלו, והדגיש כי תפקידו של ביהמ"ש הוא להבטיח את שלטון החוק

בית המשפט הפדרלי חסם היום (שלישי) צו של ממשל ביידן המחייב קבלנים ממשלתיים להתחסן נגד הקורונה, וקבע כי הנשיא חרג כנראה מסמכותו כאשר הוציא את ההנחיה הזו. ההחלטה של ביהמ"ש מהווה מכה נוספת למדיניות הממשלתית במאבק במגפה, כאשר שני צווים ארציים אחרים נחסמו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

 

שופט בית המשפט המחוזי של ארצות הברית, ר' סטן בייקר, ג'ורג'יה, הוציא צו מניעה לאכיפה הארצית של חובת החיסונים עבור קבלנים, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-4 בינואר.

ההחלטה מגיעה בתגובה לתביעה של מספר קבלנים ושבע מדינות – אלבמה, ג'ורג'יה, איידהו, קנזס, דרום קרוליינה, יוטה ומערב וירג'יניה. בפסיקתו, השופט בייקר טען כי המדינות צפויות להצליח בטענה שלהן כי ביידן חרג מהאישור מהקונגרס כאשר הודיע על הצו בספטמבר.

"בית המשפט מכיר במכה הטראגית שמגפת הקורונה חוללה ברחבי המדינה והעולם", כתב בייקר, שמונה על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. "עם זאת, גם בעתות משבר, על בית המשפט לשמור על שלטון החוק ולהבטיח שכל זרועות השלטון יפעלו בגבולות הסמכויות המוקנות לפי החוקה".

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה בשיחה עם כתבים כי משרד המשפטים ימשיך להגן על חובת החיסונים. "הסיבה שהצענו את החובות הללו, היא שאנחנו יודעים שהם עובדות, ואנחנו בטוחים ביכולות שלנו, מבחינה חוקית, לגרום לכך לקרות ברחבי המדינה".

בשבוע שעבר, שופט פדרלי בקנטקי הוציא צו מניעה ראשי נגד חובת החיסונים עבור הקבלנים, אך הוא חל רק בשלוש מדינות שתבעו יחד – קנטקי, אוהיו וטנסי.

כזכור, ביידן הוציא צו ביצוע ב-9 בספטמבר המחייב קבלנים וקבלני משנה פדרליים לציית להנחיות הבטיחות החדשות, לפיהן חוזים חדשים, מחודשים או מורחבים – יכללו סעיף המחייב את העובדים להתחסן במלואם עד ה-18 בינואר. הצו אמור להשפיע על מיליוני קבלנים פדרליים, הכוללים חברות ביטחוניות וחברות תעופה.

מושל ג'ורג'יה, בריאן קמפ הרפובליקני, אמר בהודעה בטוויטר כי הפסיקה תביא להקלה עבור עובדים "שחששו שיאלצו לבחור בין החיסון הזה לבין פרנסתם". מושל אלבמה, קיי אייבי, אמר שחובת החיסונים היא "פשוט הגזמה שערורייתית של הממשלה הפדרלית".

ההחלטה האחרונה של בית המשפט, מסמנת למעשה כי כל שלושת חובות החיסונים הרחבות שהחיל ממשל ביידן, אשר משפיעים על המגזר הפרטי, הוקפאו על ידי בית המשפט. כזכור, שופטים כבר הוציאו צווי שהייה זמניים לגבי חובות כאלה בעסקים עם 100 עובדים ויותר, ועל עובדי שירותי בריאות ברחבי הארץ.  

12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE