הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילון מאסק מנבא עתיד רע לציוויליזציה: "תזכרו את המילים שלי"
האיש העשיר בעולם, שהוא גם אב לשישה, טען כי הצניחה המתמדת בשיעור הילודה יביא לכך שלא יהיו מספיק אנשים על הפלנטה – מה שיהווה איום על הקיום האנושי

מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, ניבא רעות עבור עתיד הציוויליזציה האנושית, כאשר טען שבניגוד לדעה הרווחת – "אין מספיק אנשים בעולם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק (צילום: רויטרס)

 

"אני חושב שאחד הסיכונים הגדולים ביותר לציוויליזציה, הוא שיעור הילודה הנמוך – אשר ממשיך לצנוח במהירות", אמר האיש העשיר בעול, שהוא גם אב לשישה, בוועדה השנתית של מועצת המנכ"לים של ה'וול סטריט ג'ורנל'.

"ועם זאת, כל כך הרבה אנשים, כולל אנשים חכמים, חושבים שיש יותר מדי אנשים בעולם, וחושבים שהאוכלוסייה צומחת ללא שליטה. זה לגמרי הפוך. בבקשה, תסתכלו על המספרים – אם לאנשים אין יותר ילדים, הציוויליזציה הולכת להתפורר. תזכרו את המילים שלי", אמר. לפי הבנק העולמי, שיעור הילודה העולמי נמצא בירידה מאז 1960.

דבריו של מאסק הגיעו בתגובה לשאלה, כיצד 'טסלה בוט' יכול לפתור כמה בעיות עבודה. הרובוט שפיתח מאסק הוא "רובוט אנושי", שייבנה באמצעות הבינה המלאכותית של המוכניות האוטומטיות של טסלה. הבוט, כפי שאמר מאסק באירוע בינה מלאכותית של טסלה באוגוסט האחרון, יהיה עבור "מטלות משעמות וחזרתיות".

בוועידת מועצת המנהלים, מאסק אמר שהטסלה בוט עשוי להיות "תחליף כללי לעבודה אנושית לאורך הזמן".

באותו האירוע, מאסק התייחס גגם לנושא ההזדקנות, ואמר כי הוא לא חושב שאנשים צריכים "לנסות לחיות הרבה זמן". "אני חושב שחשוב לנו למות כי רוב הזמן, אנשים לא משנים את דעתם – הם פשוט מתים. אם הם יחיו לנצח, אז אנחנו עלולים להפוך לחברה מאוד מאובנת, שבה רעיונות חדשים לא יכולים להצליח", טען.

"אני לא צוחק על הזדקנות. אני רק אומר שאם יש לנו אנשים בתפקידים מאוד חשובים שצריכים לקבל החלטות שהן קריטיות לביטחון המדינה, אז הם צריכים להיות בעלי נוכחות תודעתית וקוגנטיבית מספקת כדי לקבל החלטות בצורה טובה – כי כל המדינה תלויה בהן".

בשבוע שעבר, כזכור, מאסק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא חושב שיש לאסור על כל אדם מעל גיל 70 להתמודד על תפקיד פוליטי.

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE