הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת דיון בקונגרס: מנהלי קריפטו מזהירים כי רגולציה נוקשה רק תגדיל את הפעילות המחתרתית
שישה בכירים פרסמו מכתב בו הם טענו לתמיכה בחוקים ממשלתיים, אך דרשו לא לחנוק את פעילות המטבעות הקריפטוגרפים – אחרת הם יאבדו אחיזה על הטכנולוגיה המתפתחת

מנהלים בכירים משש חברות מטבעות קריפטוגרפים שונים, ידחקו היום (רביעי) בקונגרס לנהוג בקלילות בהטלת כללים חדשים על נכסים דיגיטליים – אחרת הם יסתכנו בפעילות מחתרתית או מחוץ לארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

לקראת שימוע בוועדת השירותים הפיננסיים, בכירים מובילם מכמה חברות הקריפטו הגדולות בעולם, ציינו בעדות מוכנה שהם אכן יתמכו ברגולציה ברורה יותר, אבל הדגישו שאם יגבילו יתר על המידה, הדבר רק ידחוק את הפעילות אל מחוץ לארצות הברית.

"ללא פתרונות חקיקה מותאמות שיהיו נדונים בגלוי עם שיתוף הציבור, ארצות הברית מסתכנת בחוקים ותקנות מכבידים שלא לצורך", הזהירה אליסה האס, מנכ"לית Coinbase. "זה יכול, למעשה, לדחוף את פעילות הקפירטו אל הצללים או לבורסות חיצוניות".

העדות של המנהלים פורסמה תרום הדיון עצמו, כהכנת הקרקע למה שצפוי להיות אירוע שנצפה בקפידה ובעל סיכון גבוה, כאשר מחוקקים בארה"ב לוחצים בפומבי על מנהלי המטבעות הקריפטוגרפים להגן על העסק שלהם.

עם זאת, כמה מנהלים טענו ההפך. "ישנן מספר דוגמאות להחלטות רגולטוריות בארה"ב, שהניעו פעילות לגיטימית מחוץ למדינה, בדרכים אשר פוגעות במשקיעים אמריקנים ועובדים", אמר מנכ"ל 'ביטפורי', בריאן ברוקס.

הצמיחה המהירה של מטבעות הקריפטו, במיוחד מטבעות יציבים – שהם נכסים דיגטיליים אשר צמדים למטבעות המסורתיים, משכה את תשומת הלב של הרגולטורים, אשר חוששים שהם עלולים לסכן את המערכת הפיננסית. כמה קובעי מדיניות, כמו הסנאטורית אליזבן וורן ויו"ר רשות ניירות ערך והבורסה, מודאגים גם משימוש במטבעות הווירטואליים למטרות לא חוקיות או כדי לנצל צרכנים תמימים.

בנובמבר, קבוצת עבודה בראשות משרד האוצר האמריקני, המליצה לקונגרס להעביר חוק המציין שמטבעות יציבים צריכים להיות מונפקים על ידי חברות שהפיקדונות שלהם מבטוחים, כמו בנקים.

מנכ"ל Circle Internet Financial, ג'רמי אלאיר, אמר: "מטבעות יציבים ושוקי הון מקוריים באינטרנט אינם גדולים מכדי להיכשל, אבל הם גדולים מכדי להתעלם מהם. מסגרות מדיניות צריכות לתמוך בשדה משחק פתוח ותחרותי, ולאפשר לטכנולוגיות חדשות לפרוח".

התומכים אומרים שמטבעות יציבים יכולים לחולל מהפכה בתשלומים בכך שהם מציעים דרך אמינה, זולה ומידית להעברת כספים ברחבי העולם. המנהלים אומרים שארה"ב צריכה למלא תפקיד מוביל בפיתוח הטכנולוגיה הזו, בדיוק כפי שהחוקים בארה"ב אפשרו לאינטרנט לפרוח בשנות ה-90.

"בואו נעבוד יחד כדי להבטיח שקובעי המדיניות בארה"ב הם אלה שמכינים את הבמה למפת דרכים פרודוקטיבית, חכמה ורגולטורית, עבור הטכנולוגיה הזו ברחבי העולם", אמרה דנל דיקסון. "אני מקווה שכולנו יכולים להסכים שקריפטו ומטבעות יציבים לא צריכים להיות מילות שנזרקות כדי לעורר פחד מהלא נודע".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE