הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרקו רוביו מודאג: "כלכלת ארצות הברית הפכה תלויה בסין"
הסנאטור הרפובליקני אמר שתאגידים אמריקנים, כמו נייקי, אפל, ואפילו ערוצי תקשורת, מסתמכים על השוק הסיני. "יש להם שליטה על מה אנחנו רואים, קונים ואומרים"

הסנאטור מפלורידה, מרקו רוביו, חבר המפלגה הרפובליקנית, העניק אתמול (רביעי) ראיון בו הביע את דאגתו על "השליטה" הגוברת של סין על תאגידים אמריקנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסנאטור מרקו רוביו (צילום: Shutterstock)

 

בראיון לרשת 'פוקס ניוז', רוביו אמר כי: "יש עדויות די ברורות עד כמה הכלכלה שלנו הפכה להיות תלויה בסין. כאשר אני אומר הכלכלה שלנו, אלו הדברים שאנחנו קונים בחנויות, אבל זה גם התאגידים שלנו".

"כלומר, יש לנו ארגונים גדולים, משפיעים מאוד, חזקים בארץ שלנו ובמגזר העסקי, שמסתמכים על הגישה לשוק הסיני ולייצור בסין. זאת אומרת, זה חשוב להם עכשיו יותר מדי כדי לסכן זאת. ואני חושב שזה נכון לגבי איגוד הכדורסל הלאומי. אני חושב שזה נכון עבור 'נייקי', עבור 'אפל' ושלל תאגידים אחרים", אמר הרפובליקני מפלורידה.

רוביו המשיך וטען שאפילו כלי תקשורת תלויים בחסדיה של סין: "זה כולל, אני מתאר לעצמי, גם את רשת אן.בי.סי, אשר מסקרת את המשחקים האולימפיים. כלומר, אם הסיקור שלהם יצא מהכללים, יכול מאוד להיות שייאסר עליהם לשלוח לשם עיתונאים לסקר תחרות אתלטית".

"אז אני חושב, שמה שאנחנו רואים כאן הוא עדות לכמה עמוק הם הפכו שזורים זה בזה בכלכלה שלנו, וכמה שליטה זה נותן להם על מה שאנחנו זוכים לראות, לצפות, לקנות, כמה אנחנו משלמים להם על דברים, ומה החברות שלנו מוכנות לומר".

על אף דבריו של רוביו, מוקדם יותר השבוע ממשל ביידן הכריז בחרם דיפלומטי על אולימפיאדת בייג'ינג 2022.

 

ארה"ב תחרים את ההמשחקים האולימפיים בסין (צילום: איי.אף.פי)

 

כחלק מהמהלך הדיפלומטי, פקידים אמריקנים לא ייקחו חלק באירוע וכלל לא יגיעו לרפובליקה הקומוניסטית, אם כי ספורטאים אמריקנים כן ישתתפו בתחרויות.

ההחלטה של הממשל האמריקני, אחריה עקבה גם קנדה, הגיעה בעקות לחץ מצד מחוקקים דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, כמו גם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, בעקבות הטענות להפרות זכויות אדם חמורות בסין.

אחד האשמות העיקריות נגד סין, היא ביצוע פשעים נגד האנושות נגד האויגורים – מיעוט טורקי שכ-80% ממנו מתגורר בשינג'יאנג, מחוז בצפון-מערב סין, שנטען כי הממשלה הסינית מדכאת אותם על ידי, בין היתר, עיקור המוני בכפייה, עבודות בכפייה והפרדת משפחות.

לפני כחודש, המוזיאון להנצחת השואה בארה"ב פרסם דו"ח שהביעה "דאגה גדולה" מכך ש"ייתכן שהממשלה הסינית מבצעת רצח עם נגד האויגורים".

המסמך בן ה-56 עמודים, שכותרתו היא "כדי לגרום לנו להיעלם", מתעד את מדיניות ממשלת סין המכוונת לאויגורים, מה שכולל מעקב המוני, הגבלות על דתם ותרבותם, עיקור בכפייה, כליאה המונית, הרס של אתרים תרבותיים ודתיים, ועקירת ילדים אויגורים ממשפחותיהם.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE