הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: חובת מסכות הוכרזה בעסקים שבהם לא קיימת חובת התחסנות
המדיניות החדשה תחול ברחבי מדינת ניו יורק ותיכנס לתוקף ביום שני הקרוב. המושלת הוקול ציינה את הזינוק בתחלואה ובמספר המאושפזים כסיבות למהלך: "לא היינו צריכים להגיע למצב הזה שוב, בייחוד כאשר החיסונים זמינים עבור רוב התושבים"

מושלת ניו יורק הכריזה הבוקר (שישי) על מדיניות חדשה שתיכנס לתוקף בתחילת שבוע הבא, במסגרתה חובת עטיית מסכות תחול בכלל בתי העסק הפועלים בחללים סגורים - מלבד בתי עסק שבהם הלקוחות נדרשים להציג הוכחת התחסנות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית עסק בניו יורק, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

 

בהודעתה הסבירה המושל הוקול כי הוחלט להכריז על חובת עטיית מסכות לאור העובדה שבחודש האחרון נרשם זינוק בתחלואת נגיף הקורונה (עלייה של כ-42% בתוך שבועיים) ובמספר הנדבקים המאושפזים בבתי החולים ברחבי המדינה (עלייה של קרוב ל-30% בתוך שבועיים).

"אנחנו נכנסים לתקופה של חוסר וודאות - התחלואה עשויה להתייצב, אך היא גם עלולה לצאת משליטה", הסבירה הוקול והמשיכה, "אני לא רוצה שנחזור למצב שבו לתושבי המדינה לא התאפשר להגיע למקום עבודתם או להתקהל, ולילדים שלנו לא התאפשר להגיע לבית הספר".

 

 

המדיניות החדשה - שתחול הן על לקוחות והן על עובדים - תיכנס לתוקף ביום שני הקרוב, ה-13 בדצמבר, ותישאר בתוקף לפחות עד ה-15 בינואר - אז תתקבל החלטה האם להאריך את חובת המסכות בחודש נוסף, בהתאם לתחלואה.

"כמושלת, שני הדברים החשובים ביותר עבורי הם לשמור על בריאות התושבים ולשמור על 'הבריאות' של הכלכלה שלנו. הצעדים הזמניים שבהם נקטנו יסייעו לנו לעשות את זה במהלך תקופת חג המולד. לא היינו צריכים להגיע למצב שבו אנחנו שוב מתמודדים עם זינוק בתחלואה, בייחוד כאשר החיסונים זמינים עבור רוב התושבים, ואני שותפה לתחושת התסכול שתושבים רבים מרגישים. אני רוצה להודות ליותר מ-80% מתושבי המדינה, שעשו את הדבר הנכון ומחוסנים 'באופן מלא'. אם שאר התושבים יפעלו כמוהם, המדיניות החדשה לא תהיה נחוצה", אמר המושלת.

 

המושלת הוקול, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

הכרזת המושלת הגיעה ימים ספורים לאחר שראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, הודיע כי כל עובדי המגזר הפרטי בעיר יחויבו להתחסן. מדיניות זו תיכנס לתוקף ב-27 בדצמבר, ימים ספורים לפני שדה-בלאזיו יסיים את תפקידו, ותחול על כ-184 אלף בתי עסק.

"הווריאנט אומיקרון מהווה פקטור חדש, מזג האוויר הקר יוביל לאתגרים חדשים עם הווריאנט דלתא ואנחנו מתקרבים לחג המולד שבו מתקיימים מפגשים משפחתיים", הסביר ראש העיר בעת ההכרזה על המדיניות במהלך ראיון שהעניק לרשת MSNBC בבוקר יום שני.

עוד אמר ראש העיר כי תוכנית "מפתח לעיר ניו יורק" ("Key to NYC") תורחב ותכלול בני 5 עד 11, שיצטרכו להציג הוכחת התחסנות על מנת להיכנס לרוב בתי העסק הפועלים בחללים סגורים. החל מה-27 בדצמבר, בני 12 ומעלה יידרשו להיות מחוסנים 'באופן מלא' (עד כה הדרישה הייתה לקבל לפחות זריקת חיסון אחת). לעומת זאת, ילדים בני 5 עד 11 יחויבו להתחסן בלפחות מנה אחת - לפחות בשלב זה.

"אנחנו חיים עם הקורונה כבר קרוב לשנתיים", אמר דה-בלאזיו והמשיך, "עלינו להתגבר על המשבר הזה, ומהניסיון שלנו אנחנו רואים שחובת החיסונים עובדת".

כאשר נשאל כיצד העירייה מתכוונת לאכוף את המדיניות בקרוב ל-200 אלף בתי עסק בחמשת הרובעים, דה-בלאזיו הסביר שהעירייה תעבוד במקביל עם בתי העסק: "זכינו לשיתוף פעולה מלא מצד העסקים כאשר הכרזנו על חובת החיסונים במסעדות וכדומה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE