הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טקסס: כמות הסמים שהוחרמה השנה היא בלתי נתפסת – ויכלה להביא למותם של 200 מיליון בני אדם
הרשויות במדינה הציגו נתונים מחרידים, עם 400 ק"ג פנטניל שאותר, שעשוי היה לגרום למותם של מיליונים, ועוד עשרות אלפי קילוגרמים של סמים אחרים

מחלקת בטיחות הציבור של טקסס הודיעה ביום חמישי, כי בשנה האחרונה הרשויות במדינה תפסו סם מסוג פנטניל, שהיה יכול להרוג 200 מיליון בני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: מנהל אכיפת הסמים האמריקני)

 

תפיסות הסמים הן חלק ממבצע יזום בטקסס, הנקרא "כוכב בודד", שמטרתו לעצור סוחרים בבני אדם ומבריחי סמים למדינה.

על פי נתונים חדשים שסיפקה מחלקת הבטיחות הציבורית, ה-DPS, במסגרת מבצע "כוכב בודד" באזור ספציפי בטקסס, נתפסו למעלה מ-70 ק"ג של פנטניל – אופיאויד סנתטי המשמש כמשכך כאבים חזק מאוד. נוסף לכך, רשויות החוק תפסו יותר מ-6,100 ק"ג של מריחואנה, כ-1,100 ק"ג של קוקאין, בסביבות ה-750 ק"ג של מתאמפטמין ו-16 קילוגרמים של הרואין.

בסך הכל, בכל רחבי טקסס, ה-DPS תפס 400 ק"ג של פנטניל – מה שמציין, על פי הערכות, כ-200,790,522 מנות קטלניות של החומר הממכר.

"הם מנסים למכור אותו כ'הרואין סינתטי' כדי להגדיל את הרווחים שלהם", אמרה אחראית מערכות הסמים של ה-DPS, ג'ניפר האץ. "אבל מה שבסופו של דבר קורה, הוא שהם גורמים למקרי מוות רבים, כי אנשים לא יודעים מה נמצא בחומרים שהם צורכים. לאחרונה זה נמצא בטבליות אקסטזי".

נוסף לתפיסות הסמים הגדולות, מחלקת בטיחות הציבור תפסו לפחות 165,500 מהגרים בלתי חוקיים, 477 כלי נשק ובוצעו למעלה מ-10,000 מעצרים פליליים.

"כוכב בודד" החל בחודש מרץ השנה, מבצע עליו הכריז המושל הרפובליקני גרג אבוט. "המשבר בגבול הדרומי שלנו ממשיך להסלים בגלל מדיניות ממשל ביידן, שמסרב לאבטח את הגבול ומביא להגירה בלתי חוקית", אמר אז המושל.

"טקסס תומכת בהגירה חוקית, אך היא לא תהיה שותפה למדיניות הגבול הפתוחה שגורמת, במקום מונעת, משבר הומניטרי במדינתנו, ואשר מסכנת את חייהם של תושבי טקסס. אנחנו נגביר את המשאבים ואנשי אכיפת החוק הדרושים כדי להתמודד עם המשבר הזה", הוסיף אבוט.

ארצות הברית רשמה את המספר הגבוה ביותר של מקרי מוות ממנת יתר של סמים בתקופה של 12 חודשים, וחצתה את ה-100 אלף בני אדם. כך על פי נתונים מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן. הנתון הקשה מסמן עלייה של כמעט 29% במקרי המוות מסמים שנרשמו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE