הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבלים שעות מול המחשב? הכירו: חמישה טיפים לשיפור בריאות העין
העיניים משמשות אותנו במשך כל היום, וזה הזמן לעשות להן קצת טוב. ריכזנו עבורכם כמה טיפים תזונתיים שישפרו את בריאות העיניים שלכם ואף ימנעו מחלות מיותרות

העיניים נחשבות לאיברים המורכבים ביותר בגוף האדם, והן משמשות אותנו כל הזמן. עין ממוצעת שוקלת 7.5 גרם, והיא מתחילה להתפתח כבר בשבוע ה-14 להריון. העין מסוגלת לקלוט 10 מיליון צבעים באיכות של 576 מגה פיקסל. בקיצור, העיניים שלנו חשובות ולכן חשוב במיוחד לשמור עליהן היטב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנה כמה דרכים יעילות במיוחד שיעזור לכם לשמור על בריאות העיניים: 

להימנע מתזונה מעברית 

מהווה גורם סיכון לניוון מקולרי הקשור לגיל, שהוא הגורם השכיח ביותר לעיוורון במדינות מערביות. לפי הנתונים, מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים מבעיות ראיה כתוצאה מניוון מקולרי ועוד עשרות אלפים רבים הם בעלי סיכון לחלות במחלה. לתזונה יש השפעה ניכרת על בעיה זו והורדה בצריכת הסוכרים והמזונות המעובדים לצד אכילה של ירקות ופירות עשויה לסייע במניעתה.

נוגדי חמצון 

ברשתית יש ריכוז גבוה של חומצות שומן בלתי רוויות. זה אומר שחלק זה רגיש לנזקים חמצוניים, על מנת לסייע לעניים יש צורך בהוספת נוגדי חמצון דרך התזונה. זה כולל קרוטנואידים, ויטמין C וויטמין E - את כולם ניתן למצוא בפירות וירקות.

וויטמין A 

מחסור בויטמין A יכול להשפיע מאוד על הראיה, חוסר בו עלול לגרום לראיה מטושטשת, פגיעה בראיית לילה, התייבשות של העין ועוד. הויטמין הזה מצוי כאמור בגזר, אבל לא רק בו. תוכלו למצוא אותו בביצים, בטטה, דלעת חסה, דגים, כבד, גבינה שמנה וחמאה.

ויטמין D 

חשיפה מתונה לשמש מונעת התקדמות של קוצר ראייה, בעיקר בקרב ילדים. בנוסף, לוויטמין D יש קשר להפחתת התהליך הדלקתי ולמניעת הופעת כלי דם חדשים מזיקים ברשתית העין. ויטמין D גם נמצא במוצרי חלב, ביצים, דגני בוקר מסוימים, ובדגים (במיוחד בסלמון, בטונה ובסרדינים). 

אומגה 3 

חשובה במיוחד לתפקוד בריא של העין, אך חשוב לצרוך במתינות מפני שכמות גדולה עלולה דווקא להזיק. מחקרים שפורסמו בעשור האחרון מצאו כי חומצת שומן זו מונעת מהעין להתייבש ועוד בשלב ההריון חומצות שומן מסוג אומגה 3 חשובות להתפתחות רשתית העין ומערכת הראייה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE