הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש עיריית דאלאס הדמוקרטי: יש גזענות במפלגתי – ורובם מעמידים פנים שהיא לא קיימת
מועמד דמוקרטי לסגן מושל טקסס פרש מהמרוץ כדי לתת מקום לאנשים 'מגוונים יותר', וראש העיר תקף: "בושה אם בוחרים לא מצביעים למיעוטים אם יש אלטרנטיבה גברית לבנה"

ראש עיריית דאלאס, אריק ג'ונסון הדמוקרטי, טען כי המפלגה אליו הוא שייך היא גזענית, ותיאר את ההתנהלות שלהם כ"גורילה במשקל 350 ק"ג בחדר, שרבים מעמידים פנים שהיא לא קיימת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש עיריית דאלאס, אריק ג'ונסון (צילום: איי.פי)

 

"אני מבולבל וקצת מוטרד מההיגיון כאן", צייץ ג'ונסון בתגובה להצהרתו של מת'יו דאוד, שנסוג מהמרוץ לסגן מושל טקסס מוקדם יותר השבוע, על מנת לאפשר למועמדים יותר "מגוונים" להתמודד.

"קמפיינים הם למטרת בחירת המועמד הטוב ביותר. נראה כי החבר שלי חושב שמצביעים דמוקרטים אינם מסוגלים לבחור בנשים ומיעוטים, אם יש גבר לבן שמתמודד?", המשיך ג'ונסון. "אם זה אכן המקרה, אז בושה למצביעים הדמוקרטים בפריימירז, שלא מסוגלים להצביע לנשים ולמיעוטים אם יש אלטרנטיבה גברית לבנה".

"אבל שדברים לבנים בוחרים להפסיק את ההתמודדות שלהם כדי 'לתת להם הזדמנויות', זה מרגיש לי לא נכון", המשיך ראש העיר. "הבעיה היא לא גברים לבנים שרצים לתפקיד. הבעיה היא הגורילה במשקל 800 פאונד בחדר, שהיא הגזענות בתוך המפלגה הדמוקרטים, שרבים מעמידים פנים שהיא לא קיימת. אז הפתרון הוא לא אנשים כמו דאוד ש'נכנעים' למועמדים צבעוניים, אלא להתמודד עם הגזענות".

 

 

דאוד, כאמור, הודיע ביום שלישי על כך שהוא מושך את המועמדות שלו לתפקיד סגן מושל טקסס, לאחר שרשימת המועמדים בפריימריז הפך למגוון יותר. "ישנה רשימה מגוונת בבחירות המקדימות לתפקיד הזה. אני לא רוצה להיות זה שעומד בדרכו של הגיוון הגדול יותר שאנחנו צריכים בפוליטיקה", אמר, והסביר כי כאשר החליט לרוץ לתפקיד, יריבו היחיד "היה גברי לבן נוצרי".

דאוד קיבל את ההחלטה להתמודד בבחירות לתפקיד סגן מושל, שנתיים לאחר שכתב מאמר דעה לחדשות איי.בי.סי, שם טען כי "גברים לבנים נוצרים" צריכים לזוז הצידה על מנת לפנות מקום למועמדים מגוונים יותר. "במקום לחכות שהאוכלוסייה המגוונת של אמריקה תמשיך לדחוף ולדרבן, הייתי מציע בענווה שאנחנו, גברים נוצרים לבנים, ניקח על עצמנו לזוז צעד אחורה ולתת ליותר אנשים שלא נראים כמונו גישה לתפקידי הכוח", כתב אז.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE