הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דה-סנטיס ישקיע מיליוני דולרים כדי להסיע מהגרים לא חוקיים הרחק מפלורידה
המושל הרפובליקני הודיע כי ייקח מיליונים מריביות שנצברו בקרנות פדרליות, כדי לטפל בבעיית המהגרים המחריפה. "אם נשלח אותם לדלאוור - הגבול יהיה בטוח כבר למחרת"

המושל הרפובליקני רון דה-סנטיס הכריז על תוכנית שיתוף פעולה עם חברות פרטיות על סך מיליוני דולרים, במטרה להסיע ולהרחיק מהגרים בלתי חוקיים מפלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: איי.פי)

 

"בתקציב של אתמול, השקעתי 8 מיליון דולר כדי שנוכל להעביר אנשים, שנמצאים כאן באופן לא חוקי, הרחק ממדינת פלורידה", אמר המושל במסיבת עיתונאים שערך ביום שישי. "זה קצת לשון הרע, אבל זה נכון. אם נשלח אותם לדלאוור או למרתה'ס ויניארד, או למקומות דומים לאלה, הגבול יהיה בטוח כבר למחרת".

על פי דיווח בעיתון 'מיאמי הראלד', התקציב לתוכנית יגיע מריביות שנצברו בקרנות פדרליות.

"אחד מסדרי העדיפויות עליהם עבדנו כבר חודשים רבים, ונמשיך לעבוד עם בית המחוקקים כאשר יחזרו, זה ההתמודדות עם מדיניות הגבול הפרוצה של ממשל ביידן", הוסיף המושל דה-סנטיס.

לדבריו של המושל, משרדו יציע "סדרה של רפורמות חקיקה" כדי לטפל בהגירה הבלתי חוקית ולהתנגד לסדר היום המדיני של ממשל ביידן, כולל מהלך להטיל סנקציות על קבלנים שסייעו לממשל האמריקני להעביר מהגרים מהגבול אל פלורידה. "יש לנו אחריות לשלטון החוק", אמר.

 

(צילום: Getty Images)

 

אך המושל הרפובליקני ספג ביקורת מצד כמה דמוקרטים, שרואים בתוכנית ההגירה שלו, אשר אמורה להיות מושלמת מכספי המיסים של התושבים, כניסיון להגביר את שאיפותיו הפוליטיות.

"זה בעצם 8 מיליון דולר עבור הקמפיין הפוליטי שלו", אמרה הנציגה מאורלנדו, אנה אסקמני. "יש פה חששות לזכויות אדם. האם אתה מתכוון להכניס מישהו לרכב ולהסיע אותו לדלאוור?".

 בחודש שעבר, משרדו של דה-סנטיס גילה כי הממשל הפדרלי שלח בקיץ האחרון 70 מטוסים עם מהגרים בלתי חוקיים לג'קסונוויל, בשעות הקטנות של הלילה וללא עדכון של הרשויות המקומיות. בתגובה, המושל הרפובליקני אמר כי הוא בוחן דרכים משפטיות, "כדי להגן על תושבי פלורידה".

במסיבת עיתונאים שערך אז, דה-סנטיס הציע שהמדינה תקנה כרטיסי אוטובוס כדי לשלוח את המהגרים למקום אחר – וציין את דלאוור, העיר של הנשיא ג'ו ביידן, אותה ייצג במשך 36 שנים. "אם הם מתכוונים לבוא לכן, אז נספק להם אוטובוסים. אני אשלח אותם לדלאוור".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE