הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רק שפעת: מחלות החורף שחשוב שתכירו
גם אם חוסנתם נגד שפעת, רצוי שתקחו בחשבון כי קיימות עוד כמה מחלות חורף שכיחות במיוחד אשר יכולות לבקר אתכם במהלך העונה הקרה. לכן, חשוב להכיר אותן ולדעת כיצד לטפל, במידת הצורך. הנה כל המידע

החורף כבר לגמרי כאן, הוירוסים הופכים פעילים יותר ויותר, ושפעת היא בהחלט לא המחלה היחידה שהעונה הקרה עלולה להביא איתה. ראשית, חושב להבין בין וירוס לחיידק. בשונה מהוירוס, החיידק יכול להיות מסוכן יותר ולגרום לזיהומים שונים במידה והוא לא מטופל כנדרש. להלן רשימה של מחלות החורף השכיחות ביותר:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שפעת

המחלה הויראלית השכיחה ביותר של העונה. ידועה ביכולתה להדביק בבת אחת הרבה אנשים, ומסוכנת במיוחד לקשישים, ילדים קטנים, חולים עם מחלות רקע וחולי ריאות. בניגוד למחלות חורף אחרות, לשפעת יש חיסון.

סימפטומים: כאבי שרירים, כאבי ראש, חום וחולשה. נזלת ושיעול יגיעו בהמשך.

טיפול: לרוב טיפול תומך שכולל, כאמור, שתייה מרובה ומנוחה. במקרה הצורך ניתן להשתמש גם בתרופות המקלות על נזלת שיעול וחום.

ברונכיטיס

לרוב מדובר במחלה ויראלית הפוגעת בדרכי הנשימה העליונות.

סימפטומים: נזלת, שיעול ליחתי וכאבי גרון.

טיפול: תומך וכולל: שימוש בתרופות מכייחות, תרופות מפחיתות שיעול, תרופות להורדת חום וכדורי מציצה לגרון.

דלקת ריאות

אחד הסיבוכים השכיחים למחלות ויראליות בדרכי הנשימה.

סימפטומים: חום גבוה, קשיי נשימה, שיעול, הקאות, ירידה בתיאבון, חולשה, ירידה במצב הכללי ולעיתים גם כאבי חזה או גב .

טיפול: במקרה שמזהים מהלך של התדרדרות או החמרה במחלה קיימת, נדרש להגיע לבדיקת רופא. במקרה שתאובחן דלקת ריאות בבדיקה במרפאה או בצילום חזה, הטיפול המקובל יהיה אנטיביוטי.

סינוסיטיס

כאשר יש כמות גדולה של נזלת, או שיש קושי בניקוז יכולה להיווצר במקום דלקת או מה שמכונה 'סינוסיטיס'. חשוב לזכור שפעמים רבות דלקת בסינוסים עלולה להיגרם גם מווירוסים, וגם מחלה קלה של דרכי הנשימה.

סימפטומים: כאבים מעל הלסת העליונה ובמצח ותיתכן תחושת "כבדות" באזור הראש. זיהום חיידקי מתאפיין גם בחום, בחולשה ובהרגשה כללית לא טובה.

טיפול: בהתחלה הטיפול יהיה שמרני ויכלול תרופות שיעזרו לרוקן ככל שניתן את מערות הפנים מהנזלת. במקרה שזה לא עוזר, יידרש  טיפול אנטיביוטי נגד הזיהום החיידקי שנוצר מהנזלת שנתקעה באזור הבעייתי.

דלקת אוזניים

סימפטומים: כאב עז באוזן אחת או בשתיהן. חום יתלווה לדלקת רק בחלק מהמקרים.

טיפול:  פעמים רבות מומלץ על טיפול מושהה- כלומר יום או יומיים של תרופות מקומיות או סיסטמיות - דרך הפה נגד כאבים. במידה ואין שיפור בתוך יומיים אלה, יינתן טיפול אנטיביוטי.

דלקת גרון

סימפטומים: כאבי בליעה, אודם בגרון, כאבי ראש, שינוי בקול, נקודות לבנות על השקדים. האבחנה הטובה היא משטח גרון.

טיפול: כשמדובר בחיידק, יינתן טיפול אנטיביוטי למשך 10 ימים. חשוב להקפיד על נטילה מלאה לאורך כל הימים, גם כאשר חשים בהטבה, על מנת למנוע סיבוכים - לרבות פגיעה לבבית, שעלולים לקרות אחרי דלקת גרון שאינה מטופלת.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE