הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: עשרות אושפזו עם דימום חמור לאחר עישון מריחואנה סינתטית
הסם הנקרא 'ספייס', תערובת של צמחי מרפא וכימיקלים, מופץ באופן לא חוקי בשוק השחור, וגורם לדימום פתאומי ולחבורות בגוף. "לא אתפלא אם יהיו הרוגים"

עשרות בני אדם אושפזו בפלורידה עקב דימום חמור, לאחר שעישנו מריחואנה סינתטית שקנו מסוחרי סמים מקומיים. כך הודיעו גורמים רשמיים במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מריחואנה סינתטית (צילום: Getty Images)

 

המרכז לבקרת רעלים בפלורידה, פרסם אזהרה בעקבות לפחות 35 בני אדם ממחוז הילסבורו החלו לדמם לאחר שעישנו קנאביס סינתטי הנקרא 'ספייס' – תערובת של צמחי מרפא וכימיקלים, אשר מזיקה מאוד לאדם לעומת המריחואנה הטבעית.

התסמינים, הכוללים דימום חמור וחבורות על הגוף, מתפתחים בפתאומיות אצל אנשים לאחר שעישנו את הסם, ועם הזמן מחמירים. במקרים מסוים, הפגיעה בגוף האדם עלולה להיות קטלנית ולגרום למוות.

"החולים הציגו השפעות קליניות משמעותיות, דם בשתן שלהם, דימום ספונטני מהאף, חבלות שנוצרות בקלות", אמר פרד אלגואס, המנהל המשותף של מרכז המידע לרעלים בטמפה, בראיון לרשת 'פוקס 13'. "לא אתפלא אם בסופו של דבר, נגמור עם כמה הרוגים".

לפני מספר שנים אירעה התפרצות דומה של פגיעות קליניות בעקבות עישון הסם, וכלל מאות חולים במספר מדינות ברחבי ארצות הברית. בחלק מאותם מקרים, נמצא רעל עכברים שגרם לקורבנות לחלות באופן קשה.

הסם 'ספייס' הוא חומר לא חוקי בפלורידה, אך עדיין נמכר בשוק השחור. גורמי הבריאות עדיין לא יודעים מה בדיוק גורם לתגובות הקיצוניות, ועורכים בדיקות תרכובות. על פי הערכות, הסם עם התרכובת הרעילה במיוחד החל להיות מופץ לפני קצת יותר משבוע.

בינתיים, מרכז בקרת הרעלים קרא לאלה שמשתמשים ב'ספייס' להפסיק מיידית, ולמי שאכן השתמש וחווה תסמינים – לפנות לחדר המיון  הקרוב ולדווח לסוכנות. "אנחנו עוקבים מקרוב אחר המצב הזה, ועובדים עם סוכנויות בריאות הציבור. טוקסיקולוגים ומומחי רעלים מסייעים לבתי החולים בטיפול בחולים שהורעלו", נמסר.

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE