הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד מכה לביידן: היועצת הבכירה לנושא הגירה עוזבת את תפקידה לאחר פחות מחצי שנה
הבית הלבן מסר כי מלכתחילה טיילר מורן לא התכוונה להישאר בתפקיד לאורך זמן, אך מסר את אותה הצהרה גם על מי שכיהנה לפניה ועזבה רק בחודש יולי האחרון

היועץ הבכירה של הנשיא ג'ו ביידן לנושא הגירה, טיילר מורן, הודיעה כי היא תעזוב את תפקידה ואת הבית הלבן בסוף חודש ינואר – זאת למרות שמונה רק בחודש יולי האחרון. ההודעה על ההתפטרות מגיעה ברקע משבר המהגרים מהחמורים בהיסטוריה של המדינה, בעוד שמספר שיירות עושות את דרכן ממקסיקו אל עבר גבול ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

 

"טיילר הייתה חברה יקרה בצוות שלנו מאז המעבר, ונכס אדיר במאמץ שלנו לבנות מחדש מערכת הגירה הוגנת ואנושית", אמרה היועצת למדיניות הפנים הראשית של הנשיא, סוזן רייס, בהצהרה ל'פוליטיקו'. מהבית הלבן לא נמסר עדיין מי ייכנס לנעלי היועצת, אך הודיעו כי הדבר יקרה תוך שישה שבועות.

הבית הלבן מסר כי מורן מעולם לא התכוונה להישאר יותר משנה אחת, וציין כי היא נוסעת בקביעות מאז  שנכנסה לתפקיד. עם זאת, הבית הלבן פרסם הצהרות דומות לגבי מי שהייתה קודם בתפקיד היועצת לנושאי הגירה, איימי פופ, שעזבה את המשרד ביולי, כאשר מורן החליפה אותה.

"איימי תמיד התכוונה להצטרף לממשל ביידן לזמן קצר, עם עזיבה צפויה באמצע הקיץ", אמרו אז בבית הלבן.

בתחילת החודש, ממשל ביידן הודיע רשמית כי המדיניות 'הישארו במקסיקו', שהעביר הנשיא הקודם דונלד טראמפ, תחודש בשבוע הבא – זאת לאחר מספר ניסיונות של הממשל הנוכחי לבטלו.

במסגרת המדיניות, כזכור, כל מהגר אשר מגיע לארצות הברית במטרה לקבל מעמד של פליט, נדרש לשוב למדינה האחרונה שבה שהה באופן חוקי עד לדיון בעניינו. המדיניות הזו הייתה שנויה במחלוקת, ועם כניסתו לבית הלבן, הנשיא ביידן הורה על ביטולה.

בעקבות זאת, מספר מדינות גבול, בהן טקסס ומיזורי, הגישו תביעה נגד הממשל הפדרלי בדרישה להחזיר את המדיניות, ובתי המשפט הפדרליים פסקו לטובתם.

בין אוקטובר 2020 לספטמבר 2021, סוכני הגבול האמריקני עצרו כ-1.7 מיליון מהגרים – הנתון השני בגובהו אי פעם במהלך תקופה של 12 חודשים. רק באוקטובר השנה, יותר מ-164,000 מסתננים נעצרו, כאשר המספר הוא כפול מזה שנרשם בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE