הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשוב שתכירו: הקשר בין שינה, תזונה ושיפור הפריון
ריכזנו עבורכם כמה עובדות מפתיעות וחשובות אשר יכולות לכם לשפר באופן משמעותי את הפריון עבור נשים וגברים כאחד. המידע מבוסס על כמה עשרות מחקרים אשר נעשו בשנים האחרונות ברחבי העולם

כ־40% מהנשים מתקשות להרות בשל הפרעה בביוץ. בין הגורמים שעלולים לשבש את הביוץ: שחלות פוליציסטיות (PCOS) - תסמונת המתבטאת בתפקוד שחלתי בלתי תקין; חוסר איזון הורמונלי, כמו הפרשה מוגברת של הורמוני בלוטת יותרת המוח והפרשת יתר של פרולקטין, הורמון שאחראי על ייצור ועל הפרשת חלב אם, לקות מבנית בשחלות ועוד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קודם כל, תזונה

לפי מחקר שפורסם לאחרונה, לנשים מתחת לגיל 35 אשר הקפידו על תזונה ים תיכונית כחצי שנה לפני טיפול IVF, היה סיכוי גבוה ב־65% להשיג הריון ולידה מוצלחים לעומת נשים שפחות הקפידו על התזונה הזאת.

במחקר השתתפו 244 נשים בנות 22־41 שהמתינו לטיפול הפריה חוץ גופית ראשון ואימצו דיאטה ים תיכונית (דגים, קטניות, דגנים מלאים, ירקות, פירות, שמן זית). הן התבקשו להשיב על שאלונים הנוגעים להרגלי התזונה שלהן ודורגו בהתאם למידת ההקפדה שלהן על הדיאטה (נמוכה, בינונית, גבוהה). מאוחר יותר עקבו החוקרים אחר מספר הביציות, שיעור ההפריה וקליטת העוברים וההיריון שלהם.

עוד נמצא כי הנשים מתחת לגיל 35 שהקפידו על דיאטה ים תיכונית בדרגה הגבוהה ביותר, היו בסבירות גבוהה פי שלושה להיכנס להריון ולהחזיק אותו עד סופו לעומת הנשים האחרות. עם זאת, לא נמצא כי לתזונה הייתה השפעה על מספר הביציות, קצב ההפריה או השתלת העוברים. 

להימנע משתייה של משקאות מתוקים

מחקר אמריקאי שפורסם בכתב העת Epidemiology מצא כי שתיית משקה מוגז ומומתק אחד ביום מפחיתה את סיכויי האישה להרות ב־25% ואת הסיכוי של הגבר להפרות ב־33%.

במחקר השתתפו 3,828 נשים ו־1,045 גברים בני 21־45. כולם התבקשו להשיב על שאלונים שעסקו בסגנון החיים שלהם, ההיסטוריה הרפואית, הרגלי התזונה וצריכת משקאות מומתקים. הממצאים הראו כי די בשתיית משקה מומתק מוגז אחד ליום כדי להפחית הסיכויים להיריון. כמו כן נמצא שגם משקאות אנרגיה פוגעים בסיכוי להרות.

תה ירוק ושינה טובה

תרכובות נוגדות חמצון המצויות בתה ירוק עשויות לסייע לפוריות על ידי שיפור פרמטרים כמו ספירת זרע ותנועתיות. מחקר שפורסם בכתב העת Medical Science Monitor  בדק את איכות הזרע  בקרב 981 גברים בריאים, מצא שבקרב הגברים שמשך השינה שלהם היה קצר מ־7־8 שעות, או ארוך מכך, וככל ששעת השינה הייתה מאוחרת יותר, כך עלה הסיכוי למצוא אצלם ייצור מוגבר של נוגדנים נגד הזרע (ASA), הפוגעים בתאי זרע בריאים. בנוסף, אצל גברים שלא ישנו מספיק או ישנו יותר מדי, נמצאו ספירת זרע נמוכה וירידה בתנועתיות ובכושר ההישרדות של תאי הזרע במערכת הרבייה הנשית. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE