הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אם זה היה תלוי בי, העונש היה שונה": 110 שנות מאסר לנהג משאית שגרם לתאונה קטלנית
השופט אומנם קבע כי נהג המשאית "קיבל סדרת החלטות נוראיות" שהובילו לתאונת השרשרת הקשה בקולורדו, אך גם הדגיש כי נאלץ לגזור מאסרים רצופים בגלל החוק במדינה; נהג המשאית: "אני לוקח אחריות לתאונה, אבל זה לא היה מכוון ואני לא עבריין"

בית המשפט בקולורדו גזר 110 שנות מאסר על נהג משאית שגרם לתאונת שרשרת קשה, במהלכה 4 בני אדם נהרגו ושישה נוספים נפצעו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אגילרה-מדרוס וזירת התאונה הקשה

 

התאונה אירעה לפני כשנתיים וחצי, ב-25 באפריל 2019, בכביש מהיר המחבר בין הרי הרוקי לדרום דנבר (כביש מספר 70). הנהג, רוג'ל אגילרה-מדרוס, נסע לכיוון מזרח (כלומר, ירידה מהרי הרוקי) כאשר לטענתו איבד את הבלמים. בשלב זה הוא התקרב לאזור בכביש שבו התנועה נעצרה בשל תאונה אחרת, ירד לשוליים וגרם לתאונת שרשרת. 

בוחני התנועה העריכו כי המשאית דהרה במהירות העולה על 135 קמ"ש בשניות שקדמו לתאונה, והמשאית פגעה ב-28 כלי רכב אחרים - ביניהם 4 משאיות. כתוצאה מהתאונה נהרגו ארבעה בני אדם ו-6 נוספים נפצעו באורח קשה. הכביש המהיר אף נותר סגור במשך יותר מ-24 שעות.

לאורך המשפט שהתנהל נגדו, אגילרה-מדרוס הכחיש את הטענות לפיהן נסע במהירות מופרזת, אך בחודש אוקטובר חבר המושבעים הרשיע אותו ב-42 אישומים חמורים, לרבות הריגה, תקיפה מדרגה ראשונה ונהיגה ברשלנות ובחוסר זהירות.

 

אגילרה-מדרוס בבית המשפט בקולורדו

 

תפנית חריגה נרשמה השבוע בבית המשפט כאשר השופט גזר על אגילרה-מדרוס 110 שנות מאסר רצופות - עונש שכמובן מהווה מאסר עולם עבור נהג המשאית בן ה-26. רגע לפני הטלת העונש, השופט ברוס ג'ונס הסביר שהחוק בקולורדו מחייב אותו להטיל מאסרים רצופים.

התביעה במחוז טענה לאורך המשפט כי אגילרה-מדרוס יכול היה למנוע את התאונה הקטלנית, למשל אם היה עושה שימוש ברמפה ייעודית למשאיות שנקלעות למצב זה (של איבוד בלמים). עורכי דינו של אגילרה-מדרוס דחו על הסף את הטענה הזו ואמרו שהנהג לא ידע שאיבד את הבלמים עד אחרי התאונה.

אגילרה-מדרוס ביקש מבית המשפט לרחם עליו, ורגע לפני שעונשו נקבע הוא מרר בבכי ואמר: "אני מרגיש שאני גוסס, קשה לי לחיות עם הטראומה הקשה. אני לא מצליח לישון, וכל הזמן אני חושב על האנשים שאיבדו את חייהם. אני יודע שזו הייתה תאונה נוראית וקשה, ואני לוקח אחריות על כך. אבל זה לא היה מכוון ואני לא עבריין".

כאמור, בסופו של דבר השופט גזר עליו 110 שנות מאסר ואמר: "אני מקבל ומכבד את מה שהנאשם אמר בנוגע לכך שלא התכוון לפגוע באנשים, אבל הוא כן קיבל סדרת החלטות נוראיות. ולמרות זאת, אם זה היה תלוי בי, זה לא העונש שהייתי גוזר עליו".

13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE