הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בדיקות במקום בידוד ביתי": מדיניות ה-CDC תמנע את סגירת בתי הספר בארה"ב?
עד כה, רוב משרדי החינוך הורו לתלמידים שנחשפו לנגיף להיכנס לבידוד ביתי במשך עשרה ימים, אך הבוקר רשות הבריאות הפדרלית המובילה המליצה על שינוי משמעותי, במסגרתו תלמידים יעברו לפחות שתי בדיקות קורונה ובכך יוכלו להישאר במוסדות הלימוד

תלמידי בתי הספר הציבוריים ברחבי ארצות הברית שנחשפו לחולה קורונה מאומת לא יצטרכו להיכנס לבידוד ביתי אם הם מקבלים תוצאה שלילית בשתי בדיקות קורונה רצופות. כך עולה מהמלצה חדשה של רשויות הבריאות הפדרליות שפורסמה הבוקר (שישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחוץ לבית ספר בניו יורק, מוקדם יותר החודש (צילום: AP)

 

לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), מטרתה של מדיניות "Test to Stay" היא לצמצם את מספר התלמידים שנדרשים לעבור למתכונת של למידה מרחוק. עד כה, ב-CDC המליצו כי כל תלמיד שבא במגע עם חולה מאומת ייכנס לבידוד ביתי במשך עשרה ימים, תוך כדי שהוא ממשיך ללמוד מהבית.

אלא שכעת, ב-CDC הצביעו על מחקרים שנעשו בשניים ממשרדי החינוך הגדולים בארצות הברית שכבר עושים שימוש ב-"Test to Stay", שיקגו ולוס אנג'לס, והסבירו כי לא נרשמה עלייה חריגה בתחלואת הקורונה בעקבות מדיניות זו.

מנהלת ה-CDC, ד"ר רושל וולנסקי, התייחסה לכך הבוקר ואמרה ששתי הגישות (בידוד ביתי ושתי בדיקות קורונה) מקובלות על רשויות הבריאות, אך הוסיפה כי המדיניות החדשה "משלבת בין ההמלצה הבריאותית לבין הרצון שהילדים יישארו במסגרת החינוכית".

 

חובת החיסונים בלוס אנג'לס נדחתה לשנה הבאה (צילום: AP)

 

חשוב להסביר כי מאות בתי ספר ברחבי ארצות הברית כבר החלו לעשות שימוש ב-"Test to Stay", ולפי ההערכות אלפי מוסדות חינוך נוספים יצטרפו אליהם בעקבות הודעת ה-CDC.

"אם תלמידים שנחשפו לנגיף יעברו שתי בדיקות קורונה ויקבלו תוצאה שלילית, הם יוכלו להישאר בבית הספר ולא יצטרכו להיכנס לבידוד ביתי", אמרה ד"ר וולנסקי והמשיכה, "המחקרים שראינו מוכיחים שניתן לעשות זאת בצורה בטוחה".

שינוי המדיניות עשוי להתברר כקריטי עבור מאות אלפי התלמידים הלומדים במשרד החינוך בלוס אנג'לס (LAUSD), שכן מוקדם יותר השבוע ראשי משרד החינוך הודיעו שהם דוחים את חובת ההתחסנות לתלמידים עד תחילת שנת הלימודים הבאה.

ראשי LAUSD הכריזו על חובת החיסונים בחודש אוגוסט האחרון. במסגרת המדיניות נקבע כי תלמידים בני 12 ומעלה יחויבו להיות מחוסנים 'באופן מלא' עד ה-19 בדצמבר (תלמידים המשחקים בקבוצות ספורט נדרשו להתחסן עד ה-31 באוקטובר) כדי לשוב לכיתות עם פתיחת הסמסטר הבא, ב-10 בינואר.

בשבוע שעבר נודע כי קרוב ל-34 אלף תלמידים (מתוך כ-630 אלף) טרם התחסנו, ובמשרד החינוך הסבירו שהם ייאלצו לעבור למתכונת של למידה מרחוק. לפני שבוע בדיוק נרשמה תפנית מפתיעה, כאשר משרד החינוך הודיע שהמדיניות נבחנת מחדש, והחלטה סופית תתקבל בתוך ימים אחדים.

כאמור, ביום שני האחרון מועצת החינוך קיימה פגישה והחליטה לחדות את חובת החיסונים עד חודש אוגוסט.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE