הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סטודנטית מקליפורניה האחראית על מחלקת "גיוון והכלה" כותבת: "מוות לציונים – אני אוהבת את חמאס"
יסמין מאשייך פרסמה סדרה של ציוצים אנטישמיים, ובעיקר מטרידים לאור העובדה שהיא בכירה באגודת הסטודנטים. אוניברסיטת דרום קליפורניה: "דבריה מוגנים משפטית"

סטודנטית אשר משמשת כנציגה של מחלקת "גיוון והכלה" באוניברסיטת דרום קליפורניה, נמצאת תחת מתקפה בעקבות סדרת ציוצים אנטישמים שפרסמה, כלל אחד בו כתבה כי "אני רוצה להרוג את כל הציונים הז*ונות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד מהציוצים של יסמין מאשייך (צילום: מתוך טוויטר)

 

יסמין מאשייך, אחראית "גיוון, שוויון והכלה" באגודת הסטודנטים של 'ויטרבי', פרסמה בחודש מאי את הציוץ בו היא מאחלת למותם של כל היהודים, ולאחר מכן מחקה אותו. כך על פי רשת 'פוקס ניוז'. בציוץ אחר, מאשייך כתבה: "מוות לישראל ולזונה שלה – ארצות הברית".

למאיישך יש היסטוריה של ציוצים פרו-פלסטיניים ואנטי-ישראליים, כולל אחד מחודש יוני בו היא כותבת: "אם אתם לא בעד הרס מוחלט של ישראל וכוחות הכיבוש, אז אתם אנטי-פלסטינים".

נוסף על כך, היא התבטאה בטוויטר בתמיכה לארגון הטרור חמאס, כאשר במאי היא כתבה: "כן, אני אוהבת את חמאס", וחודש לאחר מכן כתבה: "הציונים הולכים פאק-ינג לשלם". בציוץ אחר כתבה: "לישראל אין היסטוריה, רק עבר פלילי".

 

 

כאשר היא נשאלה על הציוצים שלה ב-2 בדצמבר במהלך ראיון בפודקאסט הנקרא 'פלסטין באמריקה', היא אמרה שהיא לא מרגישה כי היא צריכה להתנצל על דבריה. "אני לא מרגישה שום לחץ לשנות שום עמדה או להתנצל על שום דבר", אמרה.

בעקבות פרסום ההתבטאויות הקיצוניות של מאשייך, יותר מ-60 חברי סגל בעבר ובהווה באוניברסיטת דרום קליפורניה, ניסחו מכתב עבור הנהגת האקדמיה, ודחקו בהם "לנזוף באופן פומבי ומפורש ביסמין מאשייך על התנהגותה הפוגענית, ולהרחיק את אוניברסיטת דרום קליפורניה מהצהרות השנאה שלה".

 

ימסיך משייך (צילום: טוויטר)

 

"איומים חוזרים ונשנים ברצח ופגיעה על בסיס גזע, דת, מוצא אתני, ארץ מוצא, מגדר, נטייה מינית וכו, הם לא שיח מקובל, גם בהקשר של ויכוחים סוערים בנושאים פוליטיים קשים", נכתב. "העדר גינוי מפורש הוא אישור בשתיקה, וזוהי סטירת לחי לסטודנטים וחברי סגל יהודים, ולכל מי שתומך בזכותה של מדינת ישראל להתקיים".

דובר האקדמיה הגיב לפנייה של רשת 'פוקס ניוז', והודה כי ההצהרות של מאשייך הן "מטרידות" – אם כי הן מוגנות מבחינה משפטית. "היא חברה בקבוצת סטודנטים בוגרים שמתארגנת בעצמה, בוחרת בעצמה את חברי המועצה ואני קובעת את מדיניות האוניברסיטה. למרות שההצהרות שלה הן מוגנות מבחינה משפטית, אנחנו מבינים שהן מטרידות. אוניברסיטת דרום קליפורניה דוחה ומגנה שנאה על כך צורותיה".

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE