הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבריח ממקסיקו חושף: זהו הסכום שמסתננים מוכנים לשלם כדי להיכנס אל ארה"ב
בראיון אנונימי, הגבר סיפר כמה עולה לחצות רגלית או ברכב, והודה כי אנשים אשר מבריחים אנשים מרוויחים הרבה כסף. "אנחנו עובדים עם הקרטלים, וכלום לא קורה לנו"

כמה מהגרים שרוצים להיכנס באופן לא חוקי לארצות הברית מוכנים לשלם? גבר אשר מבריח אנשים בגבול הדרומי, שוחח עם רשת 'פוקס ניוז' ונתן להם הערכה כמה שווה המבצע המסוכן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסתננים דרך ריו ברבו, 2019 (צילום: Getty Images)

 

המבריח, אשר התראיין באופן אנונימי, פועל לרוב באזור ריינוסה, עיר הנמצאת בצפון-מזרח מקסיקו. "אם אתה רוצה לנסוע ליוסטון... זה תלוי אם אתה יכול ללכת ברגל או לקחת רכב. בעזרת רכב, זה יעלה בין 5,000 דולר ל-7,000 דולר לאדם", סיפר הגבר, שציין כי העלות הנמוכה ביותר לקבל שירות שיעביר אדם מעבר לגבול הוא 1,500 דולר לאדם.

הוא הוסיף כי הסכומים הגבוהים שהמבריחים רואים עומדים על עשרות אלפי דולרים. "יש אנשים שמוציאים אפילו 15,000 עד 20,000 דולר כדי להיכנס לארצות הברית".

"הרכב הרבה יותר טוב ובטוח, כי זו דרך ארוכה ללכת", המשיך, וציין כי אם מישהו בוחר לעבור את הגבול באופן רגלי, זה יכול לקחת כשמונה שעות הליכה ביממה במשך שלושה ימים.

הוא ציין כי עסקי ההברחות מגבול מקסיקו אל תוך ארצות הברית הם רווחיים. "אנחנו מרוויחים הרבה כסף. אני לא מבין איך אנשים מוכרים את הבתים שלהם והכל כדי להגיע לחלום האמריקאי. אני עושה את זה בעיקר כדי לעזור לאנשים, אבל כן, אנחנו מרוויחים הרבה כסף".

 

(צילום: Getty Images)

 

הבריח סיפר כי קרטלי הסמים המקסיקניים תורמים לעסקי ההברחות, ואף הודה כי הם מרכיב אינטגרלי. "הקרטלים מבקשים מאיתנו כסף, והם נותנים לנו קוד, הם דואגים לנו, וככה אנחנו דואגים לאנשים אחרים כאן. למעשה, העיר ראמוס מאוד בטוחה, כי אנחנו עובדים עם קרטלים ושום דבר לא קורה לנו".

לדבריו, הקרטלים אפילו "דואגים" למהגרים כאשר הם חוצים את הגבול הדרומי. "הקרטלים עובדים כמו מדריך שהולך בדרך עם המהגרים, ואני פותח עין שהמשטרה לא בסביבה. במקרה שיש סכנה, אנחנו חוזרים ודואגים שכלום לא יקרה למהגרים", הוסיף.

לבסוף, המבריח הוסיף כי הוא בטוח שעסקי ההברחות לא ייפסקו בזמן הקרוב.

כזכור, לפני מספר ימים בית המשפט הפדרלי בטקסס כי באופן סופי כי ממשל ביידן לא יכול לבטל את מדיניות "הישארו במקסיקו", במסגרתה כל מהגר המגיע לארצות הברית במטרה לקבל מעמד של פליט, נדרש לשוב למדינה האחרונה שבה שהה באופן חוקי עד לדיון בעניינו.  

12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE