הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רקטות נורו לעבר שגרירות ארצות הברית בעיראק
טיל אחד יורט על ידי מערכת ההגנה האמריקנית, ואחרת נחתה סמוך למתחם הדיפלומטי. התקיפה אירעה בעוד המיליציות הנתמכות על ידי איראן דורשות מהצבא האמריקני לסגת מהמדינה

שתי רקטות נורו ביום שבת לכיוון שגרירות ארצות הברית בבגדאד, כאשר אחת מהן יורטה על ידי מערכת של הצבא האמריקני, והשנייה נחתה אך מחוץ למתחם השגרירות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתחם שגרירות ארצות הברית בבגדאד, עיראק (צילום: איי.פי)

 

הרקטה שיורטה נפגעה על ידי מערכת ההגנה האמריקנית C-RAM, כך על פי גורם הגנה אמריקני, שציין כי השגרירות ממוקמת באזור הירוק המוגן של עיר הבירה העיראקית.

הטיל השני שנורה לעבר המבנה הדיפלומטי, נחת בסמוך לאזור 'כיכר החגיגות הגדולות' שנמצא ליד האזור הירוק, וגרמה לנזק עבור שני כלי רכב אזרחיים. כך דווח ב'ג'רוזלם פוסט'.

שתי הרקטות נחתו מצפון לבסיס Union III, מפקדת קואליציה בראשות ארצות הברית וכוחות ממשל עיראק, אשר מתנגדים לארגון המדינה האסלאמית. כך אמר מקור ממשרד הגנה לרשת 'פוקס ניוז'. עוד אמר כי בשלב זה אין דיווחים על נפגעים.

עד כה, אף ארגון לא קיבל אחריות על ירי הרקטות.

המתקפה מגיעה לפני המועד האחרון שקבעו המיליציות שנתמכות על ידי איראן, הדורשות מארצות הברית להסיג את כוחותיה מעיראק.

ב-9 בדצמבר, המפקד העליון של ארצות הברית למזרח התיכון, אמר שארה"ב תשאיר את 2,500 החיילים הנוכחיים בעיראק, והזהיר כי בעקבות ההחלטה הזאת הוא צופה למתקפות מתגברות על הכוחות האמריקנים במדינה על ידי מיליציות הנתמכות על ידי איראן, אשר נחושות להוציא את הכוחות משטחן.

גנרל הנחתים פרנק מקנזי אמר לסוכנות הידיעות איי.פי בפטנגון כי למרות המעבר של כוחות ארצות הברית לתפקיד שאינו קרבי בשטח עיראק, הם עדיין יספקו סיוע אווירי וסיוע צבאי אחר למאבק של עיראק בדאע"ש.

קבוצות לוחמים אשר נתמכות על ידי איראן, נשבעו לנקום בארצות הברית על תקיפת המזל"ט, שהביאה למותו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני ומפקד הצבא העיראקי  אבו מהדי אל-מוחנדיס. כמו כן, בנובמבר מזל"ט תקף את ביתו של ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-קדימי, אך ניסיון ההתנקשות נכשל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE