הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זו אנטשימיות של יהודי": הכירו את הבכיר שמבקש לכפות על יהודים אורתודוקסים ללמוד לימודי חול בישיבות העיר
חופש הדת המעוגן בחוקה האמריקאית? או הצורך ללמוד לימודי אזרחות? - הוא מקורב ללינדה סרסור האנטישמית, ליברל מוצהר, ועתה הוא מבקש להכריח את היהודים החרדים בניו יורק ללמוד לימודי חול, הכירו את מבקר העיר החדש של התפוח הגדול

המבקר הנכנס של העיר ניו יורק, בראד לנדר, אמר שהוא ישתמש בכל כוחו ומשאביו כדי לאלץ ישיבות ללמד תכנית לימודים חילונית.

"חוק המדינה ברור מאוד שלכל בתי הספר, לרבות בתי הספר הפרטיים, יש חובה לספק חינוך חילוני דומה, במיוחד כאשר העיר מתקשרת עם אותם בתי ספר בנושאי תחבורה וספרים", אמר לנדר היהודי ל-JTA.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לצד לינדה סרסור המואשמת חדשות לבקרים באנטישמיות קיצונית

"זו אחריות של העיר כולה ושל המבקר בפרט לשים לב ולבקר ולוודא שהתחייבויות אלו מתקיימות", הוסיף. סוגיית הוראת המקצועות החילוניים בישיבות נתונה לוויכוח סוער בשנים האחרונות. בצד אחד קבוצה של אנשים שאומרים כי על הישיבות חלה חובה ללמד מקצועות חילוניים, ואילו מהצד השני רבים אומרים כי החוק פוגע בחירויות הדת של הישיבות לקבוע אילו מקצועות ראויים ללמד את תלמידיהן.

כמבקר, לנדר הוא הסמכות לבקר את הישיבות ולקבוע האם הן עומדות בדרישות המדינה למקצועות חילוניים, אם כי הוא ציין כי אין בכוחו לאלץ אותן לשנות את תוכניות הלימודים שלהן.

"זה קריטי", אמר לנדר, בשיחה עם ה-New York Jewish Agenda, קבוצה ליברלית שהוא שותף להקמתה, "לדאוג שכל בתי הספר שלנו, כולל הישיבות שלנו, יספקו את החינוך שילדינו צריכים ושמגיע. זה חלק מהעבודה שלנו ביחד ואני הולך להקדיש לזה זמן".

לנדר ציין גם שבמחוז ששימש במשך עשור כחבר מועצת העיר לפני שנבחר למבקר, יש מספר רב של יהודים לא-דתיים, ליברלים וגם כמה דתיים.

"במחוז שלי יש את היהודים בשמאל הרחוק ביותר של הספקטרום ובימין הרחוק ביותר של הספקטרום בעיר ניו יורק", אמר.

"אני אוהב את היהדות שלי. עם זאת, תמיד למדתי כנבחר ציבור וכיהודי על ידי התקשרותי עם בני הדודים הדתיים שלנו".

חשוב לציין שבמאות הישיבות של ניו יורק, רבים מאוד בוחרים דווקא ללמד לימודי חול.

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE