הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בידוד מלא ואיסור יציאה מהארץ: ארה"ב הופכת למדינה אדומה
ממשלת ישראל לא לוקחת סיכונים, ונראה כי התוצאה היא הכנסת עשרות מדינות חדשות לקטגוריית המדינות האדומות, כולל ארצות הברית של אמריקה, ליוצאים ולבאים יתכנו חיים לא פשוטים

הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות הודיע על כך שאיטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ וטורקיה הן מדינות אדומות, לאחר משאל טלפוני של שרי הממשלה, והשלמת ניסוח התקנות - המדינות הנ"ל יוכרזו אדומות החל מה-22 לדצמבר 2021 בלילה שבין שלישי ורביעי וזאת בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

 

מדינות אלו יתווספו למדינות הקיימות ברשימת המדינות האדומות: אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, איחוד האמירויות, אריתריאה, אירלנד, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, נורבגיה, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), ספרד, פינלנד, צ'אד, צרפת, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה, שבדיה.

מדינה אדומה היא מדינה שהיציאה אליה אסורה למעט באישור חריג, וכל החוזרים ממדינה אדומה יחויבו בבידוד מלא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החוזרים שאינם מוגנים בהתאם להגדרות משרד הבריאות יחויבו בבידוד במלונית מטעם המדינה, עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל.

לאחר קבלת תוצאה שלילית, יורשו להשלים את תקופת הבידוד בביתם, ככל שיצהירו שלא גרים או שוהים בבית אנשים נוספים מלבדם.

• מוגנים השבים לישראל ממדינות אדומות – לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, יחתמו על "הסכמון" ויכנסו לבידוד ביתי למשך 7 ימים שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית, הנ"ל ישוחררו מבידוד.

• לא מוגנים השבים לישראל ממדינות אדומות – לאחר ביצוע בדיקת PCR בנתב"ג, יופנו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה, ולאחריה:

(•) במידה ותוצאת הבדיקה שלילית, יחתמו על "הסכמון" ויועברו לבידוד ביתי להשלמת ימי הבידוד ל-7 ימים, שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR. לאחר תשובה שלילית, הנ"ל ישוחררו מבידוד.

(•) במידה ותוצאת הבדיקה חיובית, הנ"ל ישארו במלונית עד החלמה.

מדינות כתומות: מדינה כתומה היא מדינה באזהרת מסע חמורה, ומשרד הבריאות ממליץ לציבור להימנע מנסיעה למדינות אלה.

השבים ממדינה כתומה: מחוסן או מחלים – יוכלו לצאת מבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה החל מהיום ה – 3 לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

מי שאינו מחוסן או מחלים – יוכל לצאת מבידוד רק לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה ביום החל מהיום ה – 7 לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

מדינות צהובות: בשלב הזה הרשימה ריקה. מדינה צהובה היא מדינה בה הסיכון לחלות בקורונה הינו נמוך.

נכון לעתה לא ברור עד מתי ההנחיות יישארו בתוקף.

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור מסרה כי"הקריטריונים לקביעת מדינה כאדומה הם דיווח מדינתי של מעל 10% שכיחות של אומיקרון מכלל הבדיקות המשקף את רמת התחלואה באותה מדינה. קריטריון שני הוא 10% מהמאומתים הנכנסים מאותה מדינה לישראל הינם בחשד גבוה לאומיקרון או 5 בחשד גבוה ומעלה לנוסעים בשבועיים או קריטריון שלישי של קשר גיאוגרפי חזק למדינות עם שכיחות מעל 10%. פורטוגל צפויה להיכנס בהמשך השבוע. בבריטניה ריצוף מעל 10% (25%), בדנמרק ריצוף ו-SGTF מעל 10% (15%)בנורבגיה דיווח למאומתים רבים (10-15%)באירלנד  SGTF מעל 10% (10-15%)באיחוד האמירויות מעל 10% מהמאומתים בכניסה, בצרפת מעל 10% מהמאומתים בכניסה, בספרד    מעל 10% מהמאומתים בכניסה, בשבדיה קשר למדינות עם 10%, בפינלנד קשר למדינות עם 10%". 

ח"כ בני בגין הודיע כי "אנשים צריכים לקחת בחשבון שכאשר בשנים אלה הם רוצים לטוס, הם נוטלים על עצמם סיכון כלכלי לביטול הטיסה" ; "גם כשאדם מתכנן חודשיים מראש, עליו לקחת בחשבון שהוא חי בסביבה עולמית של הדבקה, שחלקה נבע מעשרות אלפי טיסות. לומר שהימים כתיקונם, ולפתע מדינת ישראל מכינה רשימה וסוגרת את המדינה, אין בכך שיקוף של המציאות של אנשים אחראים בוגרים שצורכים כל הזמן תקשורת וחדשות. על אדם לעשות את החשבון שלו כולל הסיכון לביטול".

מידע נוסף למקרים יוצאי דופן ניתן למצוא באתר משרד הבריאות.

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE