הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיריית לוס אנג'לס הודיעה: כ-250 עובדים הוצאו לחל"ת בשל סירובם להתחסן
המדיניות החדשה בעיר המלאכים נכנסה לתוקף בסוף השבוע, ו-250 עובדים שסירבו להוכיח שהתחסנו או להגיש בקשה לקבלת פטור הוצאו לחופשה ללא תשלום. אלפי נוספים שכן ביקשו לקבל פטור יישארו במקום עבודתם עד שהנושא יוכרע סופית

חובת החיסונים בעיריית לוס אנג'לס נכנסה לתוקף במהלך סוף השבוע, והיום (שני) נודע כי קרוב ל-250 עובדים הוצאו לחופשה ללא תשלום בשל סירובם להתחסן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, העירייה דורשת מכלל העובדים - לרבות שוטרים, כבאים ועוד - להיות מחוסנים 'באופן מלא' עד ה-18 בדצמבר. בהודעת העירייה הוסבר כי 244 העובדים הוצאו לחל"ת מכיוון שלא הציגו הוכחת התחסנות ואף לא הגישו בקשה לקבל פטור מהמדיניות.

לעומת זאת, 2,789 עובדים נוספים שלא התחסנו אך כן הגישו בקשה לקבלת פטור על רקע דתי או בריאותי, ימשיכו בעבודתם עד שהבקשה תאושר או תידחה. עד אז, הם יידרשו לחבוש מסכות במהלך עבודתם ואף יחויבו לעבור שתי בדיקות קורונה בשבוע.

בעירייה הוסיפו כי מתוך אלפי העובדים שהגישו בקשה לקבלת פטור, כ-2,500 הם עובדים במשרה חלקית בלבד. בעקבות זאת, יתכן שהם לא יוצאו לחל"ת או יפוטרו, ובמקום הם לא ישובצו למשמרות עד שיתחסנו. לעומתם, 244 העובדים שהוצאו לחל"ת כן צפויים לאבד את מקום עבודתם, ביניהם 6 שוטרים ו-95 כבאים.

כאשר הציג את המדיניות מוקדם יותר השנה, ראש העיר גרסטי הסביר שעובדים שאינם מחוסנים עד שלשום (שבת) עלולים להיות מפוטרים: "חובת החיסונים העירונית הינה חלק בלתי נפרד בשמירה על הבריאות והבטיחות של העובדים, והתושבים שאותם אנו משרתים", הסביר גרסטי בזמנו והוסיף, "כל העובדים צריכים להיות מחוסנים עד ה-18 בדצמבר. עד אז, מי שאינו מחוסן צריך לעבור שתי בדיקות קורונה שבועיות. למען הסר ספק, כל עובד שיסרב להתחסן עד מועד זה צריך להתכונן לאבד את מקום עבודתו".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE