הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא צריכים להיכנס לפאניקה": ארה"ב תשלח חצי מיליארד בדיקות קורונה ביתיות לתושבים
כחלק מהתוכנית שהוצגה היום ע"י הנשיא ביידן, הממשל הפדרלי יממן 500 מיליון בדיקות וישלח אותן לתושבים ללא עלות. במקביל, הנשיא המשיך להפציר בתושבים להתחסן ואמר: "זה לא עניין פוליטי, אלא חובה פטריוטית"

הממשל הפדרלי ירכוש 500 מיליון בדיקות קורונה ביתיות ויחלק אותן בחינם לכלל תושבי ארצות הברית, כך הודיע מוקדם יותר היום (שלישי) הנשיא ג'ו ביידן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ביידן, מוקדם יותר היום בבית הלבן (צילום: AP)

 

הנשיא כינס מסיבת עיתונאים בבית הלבן, במהלכה הציג את 'תוכנית החורף' להתמודדות עם נגיף הקורונה, ובפרט עם הווריאנט 'אומיקרון' שאחראי ל-73% ממקרי הקורונה המאומתים שאובחנו ברחבי ארצות הברית במהלך השבוע החולף.

חצי מיליארד הבדיקות יהיו זמינות החל מתחילת חודש ינואר, והממשל הפדרלי מתכוון לשלוח אותם באמצעות הדואר (תושבים יוכלו לבקש לקבל את הבדיקות באתר ייעודי שיוקם בתחילת חודש הבא).

מדובר בשינוי משמעותי בהשוואה לתוכנית הקודמת של הממשל, במסגרתה תושבים התבקשו לרכוש בדיקות ביתיות ולפנות לחברות הביטוח השונות על מנת לקבל החזר כספי. תוכנית זו זכתה לביקורת קשה מצדם של מומחים לבריאות הציבור, שטענו שהיא מוסיפה מכשולים מיותרים ועלולה להוביל לזינוק נוסף בתחלואה.

 

עומס בתחנת בדיקות קורונה בבירת ארצות הברית, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

לצד הבדיקות הביתיות, הנשיא הפציר בתושבי ארצות הברית להתחסן באופן מיידי ואמר: "זה לא עניין פוליטי, אלא חובה פטריוטית".

עוד הסביר הנשיא ביידן כי הממשל הפדרלי יסייע למדינות להקים אתרי חיסונים גדולים יותר. כמו כן, בממשל מתכוונים לשלוח מכונת הנשמה, ציוד נוסף ויותר מאלף חיילים (חובשים, רופאים ובעלי רקע מקצועי נוסף) לשש מדינות שבהן קיים חשש לקריסת מערכת הבריאות: אינדיאנה, ויסקונסין, מישיגן, ניו המפשייר, ורמונט ואריזונה.

"כולנו צריכים להיות מודאגים מהווריאנט 'אומיקרון', אבל אנחנו לא צריכים להיכנס לפאניקה", אמר הנשיא והמשיך, "מי שמחוסן 'באופן מלא' - בייחוד כאלה שקיבלו את זריקת הבוסטר - זוכים להגנה טובה".

 

 

הווריאנט 'אומיקרון' (מיוצג בסגול) בהשוואה לווריאנט 'דלתא' (בכתום) - (צילום: CDC)


כאמור, לפי נתוני ה-CDC, 'אומיקרון' הפך לווריאנט השכיח ביותר במדינה, עם 73% מהמקרים המאומתים בשבוע החולף, פחות משלושה שבועות לאחר שאותר לראשונה בארצות הברית

למעשה, רק בשבוע שעבר אנשי ה-CDC אמרו שהווריאנט מהווה 12.6% מהמקרים המאומתים בארה"ב. אם לא די בכך, ב-CDC הדגישו כי הנתון - 73% - מייצג את כמות נשאי הווריאנט ברמה הלאומית. באזורים מסוימים, למשל בניו יורק, רשויות הבריאות מעריכות ש'אומיקרון' אחראי ל-90% מהמקרים החיוביים.

מאז חודש יוני האחרון הווריאנט 'דלתא' הוא השכיח ביותר בארצות הברית, ולפי נתוני ה-CDC ווריאנט זה היה אחראי ל-99.5% מהמקרים המאומתים במדינה לפני כשלושה שבועות (לפני המקרה הראשון של 'אומיקרון').

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE