הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן שיבח את הממשל הקודם | טראמפ: "אני מאוד מעריך את זה"
הנשיא הנוכחי התייחס להכרזה של קודמו בתפקיד על כך שקיבל את זריקת הבוסטר ואמר: "אולי אחד הדברים הבודדים שאנחנו מסכימים עליהם". טראמפ: "זה נהדר ומשמח הרבה אנשים"

הנשיא ג'ו ביידן שיבח את קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, על כך שאמר שפומבי שקיבל את זריקת הבוסטר נגד הקורונה, והחמיא לממשל הקודם בקידום וסיוע יצירת החיסונים נגד הנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ (צילום: Getty Images)

 

"רק לפני כמה ימים, הכריז הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שהוא קיבל זריקת הבוסטר שלו – אולי אחד הדברים הבודדים שהוא ואני מסכימים עליהם", אמר הנשיא ביידן מוקדם יותר היום (שלישי) בבית הלבן. "אנשים שמקבלים זריקת בוסטר הם מוגנים. הצטרפו אליהם, הצטרפו אלינו".

הממשל של טראמפ עזר לפתח את החיסונים נגד הקורונה על ידי הזרמת מיליארדי דולרים למחקר ופיתוח. "אני אהיה ברור", המשיך הנשיא. "הודות לממשל הקודם ולקהילה המדעית שלנו, אמריקה הייתה אחת המדינות הראשונות שקיבלו את החיסון. הודות לממשל שלי ולעבודה הקשה של האמריקנים, הובלנו פריסה שהפכה את אמריקה למובילה בעולם בקבלת זריקות".

בתגובה לדבריו של ביידן, טראמפ אמר שהוא "מאוד מעריך" ו"מופתע" מכך שהנשיא שיבח אותו בפומבי ואת תפקידו של הממשל שהיה תחתיו.

"אני מאוד מעריך את זה", אמר הנשיא לשעבר טראמפ בראיון לרשת 'פוקס ניוז'. "הופתעתי לשמוע את זה. אני חושב שזה היה נהדר, ואני חושב שזה משמח הרבה אנשים". הוא המשיך בכך שקרא לאמריקנים "לאמץ" את החיסון, והוסיף כי "אמון" הם גורם מפתח בעידוד האזרחים להתחסן, ולא דרישות ממשלתיות.

ביום ראשון, טראמפ אישר שהוא אכן קיבל את החיסון השלישי נגד הקורונה באירוע עם ביל אוריילי בדאלאס. כאשר הכריז על כך, נשמעו קריאות בוז מהקהל, ובתגובה הנשיא ה-45 אמר: "יש שם קבוצה קטנה מאוד".

באירוע בטקסס, טראמפ אמר כי הקורונה "עומדת להרוס את המדינה, מעבר למה שהיא עשתה כרגע".

"אם אתם לא רוצים לקחת את זה, לא צריך להכריח אתכם. אין חובות, אבל קחו קרדיט, כי הצלנו עשרות מיליוני חיים. אל תיתנו להם לקחת את זה ממכם", אמר הנשיא לשעבר. "פיתחנו חיסון תוך פחות מתשעה חודשים. זה היה אמור לקחת בין 5 ל-12 שנים. בגלל החיסון הזה, מיליוני ומיליוני אנשים, אני חושב שזה היה יכול להיגמר כמו השפעת הספרדית של 1917, שבה מתו 100 מיליון איש".

 

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE