הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלחץ עובד: הוגשה בקשה רשמית לשקול מחדש את עונשו של הצעיר שקיבל 110 שנות מאסר
לאחר שמיליוני בני אדם חתמו על העצומה, תובע בקולורדו הגיש לבית המשפט בקשה לערוך דיון חדש על גזר הדין שנקבע לנהג משאית שגרם לתאונת שרשרת עקב כשל בבלמים

תובע בקולורדו מבקש מבית המשפט לשקול מחדש את גזר הדין של 110 שנים מאחורי סורג ובריח, שהוטל לאחרונה על נהג משאית שהרג ארבעה בני אדם ופצע אחרים, לאחר שגרם לתאונת שרשרת. הבקשה הוגשה לאחר מחאה של קהילת המובילים ועצומה שנחתמה על ידי למעלה מארבעה מיליון בני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוגל אגילרה-מדרוס 

 

התובע המחוזי אלכסיס קינג, הגיש ביום שלישי לבית המשפט בקשה לקבוע דיון לבדיקת גזר הדין נגד רוגל אגילרה-מדרוס. "מכיוון שחוק קולורדו דרש את הטלת העונש במקרה זה, החוק גם מתיר לבית המשפט לשקול מחדש את עונשו במקרה חריג הכרוך בנסיבות חריגות. זה יאפשר לקיים את התנאים לשינוי עונשו של הנאשם", נכתב.

"מטרת הבקשה היא לתת לקורבנות הנקובים בתיק, כמו גם למשפחות שלהם, הזדמנות להישמע על ידי בית המשפט אשר מודע לחלוטין לעובדות המקרה. דיברנו עם הקורבנות החיים, ועם משפחות הקורבנות שנהרגו, וזהו רצונם להישמע בפורום הזה, בהקדם האפשרי", כתב קינג בבקשה.

רבים מתחו ביקורת על גזר הדין הנוקשה, ואפילו שופט בית המשפט המחוזי בקולורדו, א' ברוס ג'ונס, לא הסכים עם ההחלטה שלו – אך אמר שהוא מחויב לחוקי המדינה שמנחים אותו לגזור עונש כזה.

גזר הדין עורר תדהמה וזעם מצד הציבור, ועצומה שפורסמה באתר Change.org וביקשה להקל בעונשו של הנהג הצעיר, צברה יותר מ-4.5 מיליון חתימות. "התאונה לא הייתה מכוונת, ולא הייתה מעשה פלילי מצד הנהג. אין לו שום דבר ברשומות הנהיגה שלו או בעברו הפלילי. הוא נענה לכל בקשה בודדת של בית המשפט ושל החוקרים. הוא עבר את כל בדיקות הסמים והאלכוהול, כולל בדיקה כימית", נכתב בעצומה.

 

זירת התאונה (צילום: מתוך טוויטר)

 

המהלך של קינג הגיע ימים ספורים לאחר שאגילרה-מדרוס בן ה-26, מהגר קובני, קיבל את עונשו החריג בעקבות התאונה שהתרחשה בשנת 2019 בכביש המהיר ליד דנבר. החוקרים אמרו שהוא איבד שליטה על המשאית שלו בעקבות כשל בבלמים.

הוא נסע במהירות של כ-130 קמ"ש לפני שהתנגש בעשרות מכוניות שעמדו בעקבות תאונה קודמת, מה שגרם לפיצוץ של חלקן. התובעים טענו שהצעיר היה יכול להשתמש בדרכים אחרות כדי לעצור. בתצהיר המעצר נטען כי אגילרה-מדרוס ניסה לסטות לכיוון שולי הכביש, אך משאית אחרת חנתה שם.

כאמור, ארבעה בני אדם, בטווח הגילים 24 עד 69, נהרגו בתאונה, שגרמה להרס של 28 כלי רכב אחרים. אגילרה-מדרוס הורשע ברצח בתאונה וב-23 אישומים נוספים. בבית המשפט, הוא פרץ בבכי ואמר: "אני לא פושע. אני לא רוצח. כאשר אני מסתכל על ההאשמות נגדי, אנחנו מדברים על רוצח, שהוא לא אני. מעולם לא חשבתי לפגוע באף אחד".

 

97% לא
3% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE