הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן: אם מצבי הבריאותי יהיה טוב – אתמודד לכהונה שנייה
הנשיא המכהן הדגיש כי הבריאות שלו היא טובה, ואמר כי אם קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, יכריז כי הוא ירוץ שוב לבית הלבן – הדבר יגדיל את הסיכויים שהוא גם יתמודד

הנשיא ג'ו ביידן התייחס לאפשרות שיתמודד עבוד כהונה שנייה בבית הלבן, ואמר כי יעשה זאת אם יהיה ב"בריאות תקינה", וטען כי הוא מאמין ש"הגורל" יעזור לו לזכות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן במעמד ההשבעה לנשיאות (צילום: איי.פי)

 

ביידן בן ה-79 אמר אתמול (רביעי) בראיון לרשת איי.בי.סי, כי הוא יברך על האפשרות להתמודד שוב נגד קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ.

"אם אני במצב הבריאותי שאני נמצא בו היום – ואני במצב בריאותי טוב, אז אני ארוץ שוב", אמר הנשיא המכהן והוסיף: "אני מכבד מאוד את הגורל, והגורל התערב לטובתי הרבה מאוד פעמים".

ביידן ציין כי אם טראמפ יחליט לרוץ שוב לבית הלבן, הדבר יגדיל את הסיכוי כי הוא עצמו יתמודד שוב. "אתה מנסה לפתות אותי עכשיו?", אמר ביידן למראיין. "בטוח, למה שלא אתמודד נגד דונלד טראמפ אם הוא יהיה המועמד? זה יגדיל את הסיכוי שאני אתמודד".

הנשיא המכהן סופג פעמים רבות לעג על גילו והעובדה שהוא הנשיא המבוגר ביותר שכיהן בהיסטוריה האמריקנית, מה שמעלה שאלות לגבי הבריאות המנטלית שלו. עם זאת, אם טראמפ, כיום בן 75, ייבחר שוב – הוא יהיה בן 80 במהלך הקדנציה השנייה שלו.

 

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במעמד ההשבעה לנשיאות (צילום: Getty Images)

 

הנשיא לשעבר טראמפ רמז פעמים רבות כי הוא יתמודד שוב לנשיאות ב-2024, אך עדיין לא הכריז זאת באופן רשמי. בסוף נובמבר, טראמפ פרסם הודעה לרגל חג ההודיה, שם רמז כי הוא עשוי לנסות לחזור לבית הלבן.

"תקופה מאוד מעניינת במדינה שלנו, אבל אל דאגה, אנחנו נהיה נהדרים שוב - וכולנו נעשה את זה ביחד", אמר הנשיא לשעבר בהצהרה. "אמריקה לעולם לא תיכשל, ולעולם לא נאפשר לה ללכת בכיוון הלא נכון. יותר מדי דורות של גדולה סומכים עלינו. תהנו מחג ההודיה שלך בידיעה שעתיד נפלא לפנינו!', הוסיף.

בראיון לרשת איי.בי.סי, ביידן התייחס גם להתפשטות ווריאנט האומיקרון, שהפך לדומיננטי בארצות הברית, ואמר כי התגובה של הממשל האמריקני היא אינה "כישלון", כפי שגורמים מסוימים טוענים. עם זאת, הנשיא כן הצטער על כך שלא הזמין מיליוני בדיקות מהירות חינמיות כבר "לפני חודשיים".

ביום שלישי, ביידן הכריז על רכישת 500 מיליון בדיקות ביתיות ולחלק אותן בחינם בחודש הבא, ואמר כי הממשל היה צריך להיות מוכן טוב יותר לווריאנט אשר מועבר במהירות גבוהה יותר ולהיערך להתמודדות עם תורים ארוכים במרכזי הבדיקה.

"הלוואי שחשבתי להזמין את הבדיקות לפני חודשיים", אמר אף הוסיף: "אני לא חושב שזה כישלון. אבל אתה יכול להתווכח, שאולי היינו צריכים לדעת לפני שנה, לפני חצי שנה, חודשיים או לפחות חודש".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE