הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: סימנים שהילדים שלכם מבלים יותר מדי זמן מול המסך
ימי הקורונה הביאו עימם, בין היתר, גם שעות נוספות וארוכות מול המסכים, להן יש השפעה קריטית ומכרעת על הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו. לכן, חשוב להכיר את הנזקים וההשפעות. הנה כל מה שחשוב שתדעו

ידעתם כי האדם הממוצע מבלה עשר שעות ביום מול מסכים? הנתונים בהקשר של ילדים לא שונים בהרבה, ללא כל ספק מדובר על מגפה של ממש (חוץ מהקורונה) של העידן המודרני. החדשות הטובות הן שיש כמה סימנים שידליקו אצלכם נורה אדומה, והנה הם:  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שפשוף לעיתים תכופות של העיניים 

שעות ארוכות מול המסך מובילות לעיניים ממצמצות פחות מהרגיל, מה שהופך אותן יבשות ואף גורם לתחושת כאב, צריבה ועייפות. מידה ויש משקפי ראייה בתמונה חשוב לבדוק אם המספר מתאים, והאם יש צורך לעיכוב גדילת המספר.

מחזיקים את הספר או את הנייד קרוב מדי לעיניים

קוצר ראייה היא למעשה לקות שיכולה להתפתח בעקבות צפייה ארוכה במסכים. חשוב לשים לב אם הילד מחזיק את המכשיר קרוב מאוד והאם הוא מתקרב לטלוויזיה יתר על המידה בזמן צפייה או משחק, במידה וכן, יש לקבוע תור לרופא עיניים.

עייפות וקשיים בהירדמות

האור הנפלט מהמסך מפריע למחזור השינה ויכול להוביל לנדודי שינה. לכן צפייה ממושכת במסכים, בעיקר לפני השינה הינו הרגל מגונה שכדאי מאוד לצמצם ככל האפשר. 

חשיפה לחיידקים

אנו מקרבים את הנייד שלנו לאזור הפנים, כולל הפה והעיניים. מה שגורם לחשיפה רחבה לחיידקים רבים. מדובר על נתון מדאיג, בטח בימי קורונה. 

חרדה ודיכאון

מחקרים עדכניים מצאו כי ילדים ובני נוער אשר מכורים למכשיר הנייד שלהם סובלים מרמות גבוהות של חרדה, דיכאון ואימפולסיביות.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE