הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מוכנים לחתום על חוזה באופן מידי": לאחר שנה של מתיחות, ארה"ב מוכנה למשא ומתן ישיר עם רוסיה על הסכמי ביטחון
התפתחות חיובית במאזן הכוחות העולמי לאחר שארה"ב ורוסיה הסכימו לגבש צוותי מו"מ לדיונים ישירים בנושאי נאט"ו ומזרח אירופה, רוסיה תדרוש: גירוש נאט"ו ממזרח אירופה

וושינגטון מוכנה לדבר עם רוסיה על רשימת הערבויות הביטחוניות שהציעה מוסקבה, ופקידים משני הצדדים אמורים לשבת לדיונים בינואר, כך חשף הבית הלבן ביום חמישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשבוע שעבר, משרד החוץ הרוסי הציג רשימה של הצעות לארה"ב ולנאט"ו בצורה של שתי טיוטות. המסמכים כללו רשימה של ערבויות ביטחוניות פוטנציאליות, כולל דרישה שנאט"ו לא יתרחב מזרחה למדינות שהיו בעבר חלק מברית המועצות. רבים ברוסיה מאמינים שהמדינה הוטעתה על ידי הברית בעבר, ומטרתה כעת היא להשיג הסכם משפטי מחייב על הנייר. בשיחה עם העיתונות, פקיד בכיר בבית הלבן הסביר כי וושינגטון מוכנה לפתוח בשיחות עם גורמים רוסיים בשנה הבאה.

"ארה"ב מוכנה לעסוק בדיפלומטיה כבר בתחילת ינואר דרך מספר ערוצים", הסביר הפקיד. "ברור שיש כמה דברים שהוצעו שלעולם לא נסכים אליהם, ואני חושב שהרוסים כנראה יודעים את זה ברמה מסוימת. אנחנו חושבים שיש תחומים אחרים שבהם נוכל אולי לבחון מה אפשרי". עם זאת, לפי הבית הלבן, ארה"ב לא מוכנה לנהל משא ומתן פומבי ורוצה לדון בכל הסכם אפשרי עם רוסיה בדלתיים סגורות. "זה לא נראה לנו בונה או חלק מהדרך שבה הושגה התקדמות בשיחות דיפלומטיות שכאלה בעבר. אנחנו לא מתכוונים להגיב לכל הצעה או הערה שתוגש, כולל מהנשיא הרוסי", אמר הבכיר, לפני שציין כי לוושינגטון יש גם את "הדאגות שלה" להעלות על השולחן.

לפי מזכיר העיתונות של נשיא רוסיה דמיטרי פסקוב, פגישה ברמה גבוהה בנושא ערבויות ביטחוניות עשויה להתקיים בשנה הבאה בז'נבה, שם תיוצג מוסקבה על ידי סגן שר החוץ סרגיי ריאבקוב.

בראיון למגזין International Affairs שפורסם ביום חמישי, אמר ריאבקוב כי רוסיה לא תקבל שום תנאים מוקדמים מוושינגטון לפני דיונים על ההצעות של מוסקבה.

"היינו רוצים שההסכמים שהעלינו על הנייר יהיו פורמליים באופן מיידי, כך שהם יקבלו צורה של הסכמים חוזיים", אמר.

בשבוע שעבר פרסם משרד החוץ הרוסי שתי טיוטות מסמכים עם רשימה של ערבויות ביטחוניות שהוא רוצה לקבל מארה"ב ומנאט"ו. האמנות המוצעות כוללות הגבלות על הרחבת נאט"ו, כמו גם הצבת חיילים, ציוד צבאי ונשק בקרבת הגבול הרוסי.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE