הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתעוררים כל בוקר עם נודניק בשעון? זה הזמן להפסיק
כולם מדברים על איכות השינה, שעות שינה, מחזורי שינה, אבל לא מדברים מספיק על האופן בו אנו מתעוררים שהוא קריטי וחשוב גם כן. קימה קבועה, בכל בוקר, עם נודניק בשעון המעורר שלכם פוגעת בהתעוררות תקינה ומביאה איתה השלכות לאורך כל היום

רבים לא יודעים זאת, אך ישנו קשר הדוק וישיר בין מצב הרוח והיעילות שלנו לבין האופן בו התעוררנו בבוקר. מחקר חדש אשר עוסק בדפוסי שינה על ידי ד״ר מל רובינס מסביר כי הקימה עם נודניק בעלת השפעות שליליות על היום שלנו ועל הקימה שלנו. אז מה הן? הנה כל מה שכדאי לדעת.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המוח מתבלבל ומתחיל מחזור שינה חדש

השינה שלנו עובדת על מחזורים, מחזור שינה אחד מתחיל, מסתיים ומיד אחריו מתחיל מחזור שינה חדש. רובנו קמים ברוב הימים באותה השעה, מה שאומר שהשעון הפנימי מכוון לשעה מסויימת. לכן, המוח מתחיל להעלות לחץ דם וטמפרטורה ומפריש הורמונים בשביל לעזור לנו להתעורר בצורה יותר רגועה. לחיצה על כפתור הנודניק מבטלת את כל ההכנה הטבעית הזו. למעשה, המוח שלנו לא מבין או יודע שאנחנו נשארים במיטה לעוד חמש או עשר דקות בלבד, מבחינתו מתחיל מחזור שינה חדש, וזה פוגם באופן התעוררות תקין ומוביל לתחושת עייפות לאורך כל היום.

לוקח לנו חצי שעה להתעורר באמת 

מכירים את התחושה האיטית והמעורפלת של הבוקר? היא נקראת ״רפיון שינה״ והיא עוברת בדרך כלל לאחר חצי שעה.  כאשר אנו מרמים את המוח עם הנודניק אנו בעצם מכניסים את הגוף לרפיון שינה גדול יותר שעלול להימשך לעיתים עד ארבע או חמש שעות. כך למשל אנשים שמרבים להשתמש בנודניק מדווחים על רמת עייפות גבוהה יותר במהלך היום. השימוש בנודניק מוציא מאיזון את השעון הפנימי שלנו וזה משבש את דפוסי השינה הטבעיים.

לצליל השעון יש השפעה 

מחקר שנערך בשנה שעברה באוסטרליה בדק את ההשפעה של צליל רגוע ונעים בעל קצב קבוע לעומת צליל טבעי ללא קצב קבוע ומצא כי צליל מלודי מקצר את תחושת רפיון השינה בעוד שצליל טבעי ללא קצב קבוע מאריך את תחושת רפיון השינה.

קמים ישר לתוך הנייד? זה הזמן להיגמל 

ההמלצה הגורפת היא לחזור ולהשתמש בשעון מעורר של פעם, לפני עידן הסמארטפונים. כמו כן, נסו להשאיר את הנייד מחוץ לחדר, יש לכך כמה סיבות, אך העיקרית היא האור שפולט המכשיר אשר משבש את הורמון השינה וגורם לשינה פחות טובה ואיכותית. כמו כן, על מנת לאפשר לרפיון השינה להיות כמה שיותר קצר רצוי לחכות עם הטלפון ולתת למוח את האפשרות להתעורר באופן טבעי.  



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE