הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: משרד הבריאות מזהיר מפני זינוק במספר הילדים המאושפזים בגלל הקורונה
המחלקה שלחה הודעה חריגה לרופאי ילדים, שם דחקו בהם לעודד חיסונים, כאשר שיעור המחוסנים בקרב בני 18 ומטה הוא נמוך מאוד. "יש לנקוט בפעולות דחופות כדי להגן על צעירי ניו יורק"

משרד הבריאות של מדינת ניו יורק פרסם ייעוץ דחוף עבור רופאי ילדים, ולחץ עליהם להגביר את מתן החיסונים – זאת לאחר שאשפוזים בקרב ילדים זינקו פי ארבעה תוך פחות משלושה שבועות.

בהודעה שנשלחה לרופאים בערב חג המולד, בעוד גרסת האומיקרון מתפשטת בקצב מהיר, המחלקה כתבה: "משרד הבריאות בניו יורק עוקב מקרוב אחר מגמת עלייה באשפוזים הקשורים לקוביד 19".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אנחנו מתריעים לתושבי ניו יורק על העלייה הבולטת לאחרונה של מקרי קורונה, כדי שרופאי ילדים, הורים ואפוטרופוסים יוכלו לנקוט בפעולה דחופה כדי להגן על הצעירים בניו יורק".

העלייה במספר הילדים המאושפזים, אשר בדרך כלל מתמודדים עם מחלות קלות מאות, "מרוכזת בעיר ניו יורק ובאזור המטרופולין הגדול שמסביב", נטען במחלקה. ניו יורק רואה עלייה של 170%, כאשר ישנם יותר מ-20,000 נדבקים ביום, וכמה שכונות במנהטן הן בין המקומות עם מספר המאומתים הגבוה ביותר בכל העולם.

על פי הנתונים, האשפוזים בקרב קטינים בעיר עלו פי ארבעה מאז ה-5 בדצמבר עד ה-19 בדצמבר, אם כי לא נמסר מהו מספר הילדים בפועל. כמחצית מהילדים המאושפזים היו מתחת לגיל חמש ולכן הם לא זכאים לקבל חיסון ואין להם את ההגנה, כך על פי ההודעה – אשר עודדה את הרופאים להמשיך ולקדם ריחוק חברתי ועטיית מסכה בקרב המטופלים הצעירים שלהם.

נוסף לכך, ההודעה המליצה לרופאים להזכיר להורים "לא להניח שמחלת נשימה קלה היא 'הצטננות' שגרתית".

ברחבי ניו יורק, שיעורי החיסון בקרב ילדים הם נמוכים יחסית. נכון ליום שישי, רק 16% מהילדים בגילי 5 עד 11 ו-64% מהילדים הזכאים בגילי 12 עד 17 חוסנו במלואם.

כל ארצות הברית חווה זינוק עצום במקרי הקורונה. על פי נתונים שפורסמו לפני יומיים, ניו ג'רזי השכנה ראתה יותר -15 אלף מאומתים ביממה, כאשר השיא הקודם נקבע ב-13 בינואר בתחילת השנה, פחות מחודש לאחר שמצבע החיסונים הלאומי יצא לדרך, עם 6,922 מקרים של קורונה.

7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE