הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איראן ערכה ניסוי טילים כאזהרה לישראל: "נחתוך לכם את הידיים"
משמרות המהפכה ירו טילים בליסטיים וטילי שיוט, אשר פגעו במתקן המדמה את מתקני האטום בדימונה. "תרגלנו בהצלחה תקיפת מרכז קריטי של המשטר הציוני"

איראן ערכה השבוע סדרת ניסויי נשק אשר נועדו לשלוח אזהרה לישראל – כך אמרו פקידים צבאיים איראניים בכירים ביום שישי, וזאת על רקע החששות לגבי תוכניות ישראליות אפשריות לפגוע באתרי גרעין איראנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ניסויי הנשק של משמרות המהפכה כללו ירי טילים בליסטיים וטילי שיוט. הטלוויזיה הממלכתית הראתה בסוף התרגיל טילים אשר שיטחו מטרה שדמתה לכור הגרעיני בדימונה.

"באמצעות הדמיה של מתקני האטום בדימונה, משמרות המהפכה תרגלו בהצלחה תקיפת מרכז קריטי זה של המשטר הציוני בתרגיל הטילים שלה", מסרה בוכנות הידיעות 'תסנים'.

"לתרגילים האלה היה מסר מאוד ברור: אזהרה רצינית ואמיתית לאיומים מצד המשטר הציוני, שיזהרו מהטעויות שלהם", אמר ראש משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלמי, בטלוויזיה הממלכתית. "אנחנו נחתוך להם את הידיים אם הם יעשו מהלך לא נכון... המרחק בין מבצעים בפועל לתרגילים צבאיים הוא רק שינוי בזווית שיגור הטילים".

ראש המטה של הכוחות המזוינים, מוחמד באגרי, אמר כי 16 טילים בליסטיים מעמדות שונים נורו בו זמנית והשמידו מטרות שנקבעו מראש. לטענת איראן, לטילים שלה יש טווח של 2,000 ק"מ, והם מסוגלים להגיע לבסיסים של ישראל ושל ארצות הברית באזור המזרח התיכון.

בריטניה גינתה ניסוי הטילים הבליסטיים ומשרד החוץ המקומי מסר: "פעולות אלו מהוות איום על הביטחון האזורי והבינלאומי, ואנחנו קוראים לאיראן להפסיק לאלתר את הפעילות הזו".

דובר משרד החוץ של איראן, סעיד חטיבזאדה, דחה את הגינוי שהגיע מבריטניה ואמר כי מדובר ב"התערבות ביכולת ההגנתית של איראן".

בימים אלו מתקיימים מאמצים להחיות מחדש את הסכם הגרעין עם טהראן שנחתם בשנת 2015 ופורק ב-2018 כאשר ארצות הברית תחת ממשל טראמפ הודיעה על נטישת ההסכם. ישראל מתנגדת לחידוש ההסכם, ואיימה בפעולות צבאיות אם הדיפלומטיה תיכשל. מנגד, איראן טוענת כי שאיפותיה הגרעיניות הן אינן למטרות מלחמה.

לפני חודש, ירושלים אמרה כי איראן רחוקה חמש שנים מפיתוח נשק גרעיני וכי השיחות לחידוש ההסכם לא יועילו להאט אותה – והדגישה כי היא שומרת את הזכות לפעול כדי להגן על עצמה.

ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, תיאר כי איראן נמצאת "בשלב מתקדם מאוד" בתוכנית הגרעין. "בכל מקרה, אם יש חזרה לעסקה, ישראל כמובן אינה צד לעסקה והיא אינה מחויבת לה", אמר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE