הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא מטפלים בהפרעות הקשב והריכוז שלכם? יש לכך השלכות בריאותיות
תשעים אחוזים מהמאובחנים בהפרעת קשב סובלים מתסמינים בריאותיים כגון דיכאון, חרדה, השמנה, בעיות שינה ועוד. הסיבה? העדר אבחון וטיפול נכון ויעיל. הנה כל מה שחשוב שתדעו בנושא

הפרעות קשב וריכוז הפכו נפוצות במיוחד בשנים האחרונות, וניתן לאבחן אותן כבר בגיל שבע. במקרים רבים, התסמינים של התופעה הולכים ומתמתנים עם הגיל, בעיקר בזכות כושר התמודדות הולך וגובר וסיגול התנהגות מפצה. אך קיימות השלכות בריאותיות קריטיות לאי טיפול בתופעה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כך למשל, למעלה מ-90 אחוזים מהאנשים אשר אובחנו בהפרעות קשב וריכוז, סובלים מבעיות בריאותיות נוספות כגון השמנה, דיכאון, בעיות שינה, ועוד. אותן בעיות יכולות לנבוע בעקבות אורח חיים אשר מתפתח בעקבות ההפרעה, גנטיקה, וכדומה. 

ילדים ובני נוער אשר לא עוברים אבחון ומקבלים טיפול מותאם אישית, יכולים לפתח חרדה מפני בחינות, דיכאון, קשיים בלימודים, הפרעות התנהגות, ועוד. כמו כן, קיים סיכון גבוה יותר לחלות בצליאק, דלקת מפרקים, השמנה, ועוד. 

אילו עוד מחלות יכולות לצוץ בהעדר טיפול? מחקר שנערך על חמישה מיליון נבדקים ונבדקות מצא כי קיים סיכון גבוה יותר לחלות באסטמה, אלרגיות שונות, סכרת, ועוד. מחקר נוסף מצא כי שלושים אחוז מהסובלים מהפרעות קשב בעלי סיכוי גבוה יותר לחלות בפסוריאזיס, מיגרנות, ומחלות מטבוליות. 

נשמע מלחיץ, אך בכל זאת, חשוב לזכור גם את הפן האופטימי. אבחון מוקדם יכול לשפר את החיים ולמנוע תסמינים ובעיות בריאותיות שונות. לכן, ישנה חשיבות אדירה לביצוע אחבון מקצועי, מלא ומקיף ולקבל את הטיפול המתאים ביותר, בין אם הוא תרופתי ובין אם לא. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE