הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ספינת קרב אמריקנית תקועה מול חופי קובה – בשל התפרצות קורונה בקרב החיילים
על פי הודעה של הצי האמריקני, חלק מהצוות הראה תסמינים קלים, ולאחר בדיקה הם נמצאו מאומתים לנגיף. הם מבודדים על הסיפון, ומרוחקים משאר חברי השירות האחרים

ספינת מלחמה של הצי האמריקני נעצרה ליד חופי דרום אמריקה בשבוע שעבר לאחר התפרצות קורונה בקרב הצוות על הסיפון, בעוד כולם מחוסנים באופן מלא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ספינת הקרב USS Milwaukee (צילום: Getty Images)

 

ספינת הקרב USS Milwaukee עגנה בנמל גואנטנמו ביי – מתקן כליאה של הצי האמריקני בקובה – לאחר שחלק מהמלחים על הסיפון הראו תסמינים קלים התואמים לווירוס הקורונה, ובבדיקה הם נמצאו מאומתים.

"הצוות מחוסן ב-100%, וכל המלחים שנמצאו חיוביים לקורונה מבודדים על הסיפון ומרוחקים מחברי הצוות האחרים. חלק מהנדבקים הראו תסמינים קלים", נכתב בהודעה שפורסמה על ידי הצי האמריקני. החיל הצבאי הדגיש כי "החיסון ממשיך להפגין יעילות נגד מחלות קשות".

בהודעה לעיתונות, חיל הים לא ציין כמה מלחים נמצאו חיוביים על הספינה, שמכילה קצת יותר מ-100 אנשי צוות, אך נטען כי הספינה "פועלת לפי אסטרטגיית הפחתה אגרסיבית בהתאם להנחיות חיל הים והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן".

ספינת הקרב החלה את מסעה ממאיפורט, פלורידה, ב-14 בדצמבר, והייתה אמורה להגיע אזור פיקוד הדרום של ארצות הבית בקובה עד שנודע על ההתפרצות בסיפון.

כזכור, חיל הים קבע את ה-28 בנובמבר כמועד האחרון עבור כל חברי השירות לקבל חיסון נגד הקורונה, ועל פי הנתונים העדכניים ביותר יותר מ-98% מכלל החיילים בשירות פעיל חוסנו במלואם.

אתמול פורסם כי חיל הנחתים של ארצות הברית הוציא לפחות 169 חיילים משירות סדיר בשל סירובם לקבל את החיסון.

על רקע החששות מנגיף האומיקרון מסרו בחיל הנחתים כי "המהירות שבה המחלה מועברת בין יחידים הגבירה את הסיכון לנחתים שלנו ולחיל הנחתים שלנו". חיל הנחתים כידוע מפגר אחרי ענפים אחרים בצבא האמריקני באחוז שיעורי החיסונים הכוללים, כאשר 95% מכלל הצוות קיבלו זריקה אחת לפחות. זאת בהשוואה לשאר הענפים, לרבות הצבא, חיל האוויר וחיל הים אשר כולם עומדים על 98%.

ההתפרצות הגדולה הראשונה של קורונה בקרב אנשי הצבא נרשמה בתחילת שנת 2020, כאשר נושאת המטוסים USS תיאודור רוזוולט, נאלצה להישאר בגואם במשך כחודשיים לאחר שיותר מ-1,000 מאנשי הצוות שלה, המונה 4,800 איש, נמצאו חיוביים. מלח אחד מהספינה מת כתוצאה מהנגיף.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE