הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקרית הירי הקטלנית בוואלי לוס אנג'לס: המשטרה פרסמה תיעוד חדש
ימים בודדים לאחר האירוע הקשה בחנות בגדים בנורת' הוליווד, משטרת לוס אנג'לס פרסמה סרטונים ממצלמות האבטחה של החנות וממצלמת הגוף של השוטרים, בהם ניתן לראות את רגעי הירי בחשוד; בתקרית נהרגה נערה בת 14, שהתחבא בתא הלבשה ביחד עם אמה

משטרת לוס אנג'לס פרסמה היום (שני) תיעוד מתוך התקרית הקשה בשבוע שעבר בנורת' הוליווד, במהלכה נערה בת 14 נהרגה מכדור תועה לאחר ששוטרים פתחו באש לעבר גבר החשוד בתקיפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתוך מצלמת הגוף של השוטר (צילום: משטרת לוס אנג'לס)

 

כזכור, האירוע הקטלני התרחש בשעות הצהריים המוקדמות של יום חמישי האחרון, ה-23 בדצמבר, בסניף "Burlington Coat Factory" בשד' לורל קניון פינת שד' ויקטורי בשכונת נורת' הוליווד.

תחילה דווח על אירוע ירי שמתרחש בחנות, אולם בהמשך נודע שהחשוד - דניאל לופז בן ה-24 - נכנס לסניף והחל לתקוף מספר לקוחות בעזרת כבל המשמש לנעילת אופניים. הנערה - ולטינה אורלנה-פרלטה בת ה-14 - הגיעה לחנות ביחד עם אמא שלה, כדי לקנות שמלה לקראת טקס הקינסניירה.

 

 

בתיעוד שפורסם ע"י המשטרה ניתן לראות כיצד השוטרים נכנסו לחנות ועלו לקומה השנייה שבה התבצר החשוד. אחד מהשוטרים הבחין באישה שהותקפה ע"י לופז וציין שהיא מדממת, ורגעים ספורים לאחר מכן הוא פתח באש ופגע בלופז, שמותו נקבע במקום.

למרבה הצער, השוטר לא ידע שהנערה ואמה נמצאות בתא הלבשה סמוך, וכדור אחד שנורה לעבר לופז עבר דרך הקירות ופגע ישירות בפרלטה.

 

מתוך מצלמת הגוף של השוטר (צילום: משטרת לוס אנג'לס)

 

לפי החוק המקומי בלוס אנג'לס, המשטרה מחויבת לפרסם תיעוד של תקריות ירי שבהן מעורבים שוטרים בתוך 45 יום. יתכן שהוחלט לפרסם את התיעוד היום, ארבעה ימים בלבד לאחר האירוע, בגלל העובדה שנערה בת 14 נורתה למוות בשוגג.

יממה לאחר תקרית הירי, מפקד המשטרה מייקל מור התחייב לפרסם את התיעוד עד יום שני, כולל גם את הדיווחים למוקד החירום 911 וצילומים מתוך מצלמות האבטחה בחנות.

השוטר היורה, ששמו לא פורסם בשלב זה, הוצא לחופשה בתשלום עד שחקירת האירוע תסתיים (נוהל שגרתי במשטרה בארה"ב). עם זאת, משרד המשפטים בקליפורניה כבר הודיע שיפתח בחקירה.

 

מתוך מצלמת הגוף של השוטר (צילום: משטרת לוס אנג'לס)

 

מפקד המשטרה מור התייחס לכך והבטיח לשתף פעולה: "נעשה ככל הניתן על מנת לאסוף כמה שיותר מידע על האירוע, ולהבין מה בדיוק קרה בדקות שקדמו לירי של השוטר לעבר החשוד. זהו אירוע טרגי ביותר שהוביל למותה של נערה תמימה. אנחנו צריכים לעשות מאמץ גדול שלא להגיע למסקנה כלשהי מבלי לבחון את כל העובדות".

בנוגע לקריאות להעמיד לדין את השוטר, מור אמר: "אנחנו מבקשים מהציבור להתאזר בסבלנות. עלינו לחקור את האירוע באופן מקיף כדי להבין איזה שיקולים הובילו להחלטות שהתקבלו ע"י השוטרים, ובכך להבין מה בדיוק אירע. שוב אדגיש, אנחנו לא רוצים להגיע למסקנה כלשהי שאינה נתמכת בעובדות ובנסיבות".

 

החשוד נורה מטרים ספורים מתא הלבשה שבו הנערה ואמה התחבאו  (צילום: משטרת לוס אנג'לס)

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE